قم- ایرنا - رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پیشرفت شهر مقدس قم در جنبه‌های گوناگون به‌ویژه فرهنگی و عمرانی را به برکت حضرت فاطمه‌ معصومه‌(س) دانست و گفت: فرهنگ تشیع و اهل‌بیت به وسیله این بانوی بزرگ اسلام از قم به همه ایران و اقصی نقاط جهان گسترش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام احمد عابدی دوشنبه شب در آیین شمعدان‌گردانی خادمان در حرم حضرت معصومه اظهار داشت: همه مردم ایران به هر طریقی مدیون حضرت معصومه هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، جایگاه علمی حضرت معصومه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام چون در محضر امام هفتم و امام هشتم پرورش یافت، به درجه بالایی از علم و معرفت رسید.

عابدی با ذکر این نکته که کریمه اهل‌بیت در ترویج عفت و حیا و پرهیز دادن مردم از فحشا و منکرات، کارهای موثری انجام داد خاطرنشان کرد: غربی‌ها با مسائلی مانند موسیقی، فحشا و منکرات و عکس‌های مبتذل می‌خواهند، انسان را از مشکل‌های زندگی غافل کنند.

وی افزود: حضرت معصومه برای حل مشکلات زندگی، مسائلی مانند زهد، معنویت، اخلاق، اُنس با خدا، عبادت و تعبد و توسل را ترویج کرد.

رئیس دانشگاه معارف قرآنی بیان داشت: راه‌حلی که غربی‌ها برای حل مشکل‌ها پیشنهاد می‌کنند، فقط به طور موقت تاثیرگذار است، اما نماز، عبادت، توسل، گریه و مسائل اخلاقی همچنین موعظه و نصیحت راه‌حل‌های اصلی محسوب می‌شوند و مسائل دیگر در حاشیه قرار دارند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان مطلب که حضرت معصومه یک محدث بود تصریح کرد: آن حضرت از مَردها حدیث نقل نمی‌کرد، سند تمام احادیث این بانوی گرامی که به رسول مربوط می‌شود، از محدثان زن می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه فعالیت‌های فرهنگی کریمه‌ اهل بیت، بر بانوان متمرکز بوده‌است اظهار کرد: تمام حدیث‌هایی که از حضرت معصومه نقل شده، در موضوع ولایت حضرت علی‌(ع) و اسلام ناب است.

حجت‌الاسلام عابدی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در یک سال گذشته، بیش از ۱۱ هزار زن را کُشته‌اند یادآور شد: زن در فرهنگ اسلامی، مقام و منزلت بسیار بالایی دارد، بهترین مردان کسانی هستند که برای زنان بیشترین احترام و حرمت را قائل شوند.

همزمان با شام‌غریبان رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه‌، آیین شمعدان گردانی خادمان، با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت، برخی مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در صحن امام‌رضا(ع) حرم بانوی کرامت برگزار شد.