سمنان - ایرنا - «جشن مهر سینمای استان سمنان» آیینی یک‌روزه با تدارک ۳۰۰ دقیقه برنامه تخصصی روز دوشنبه با حضور هنرمندان، مدرسان و هنرجویان در شهر دامغان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جشن مهر سینمای استان سمنان» پس از ۲ دوره برگزاری در مرکز استان، برای سومین دوره به میزبانی شهرستان دامغان برگزار شد.

مسوول انجمن سینمای جوانان دامغان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: جشن مهر سینمای استان در ۲ بخش علمی و جشن سینما روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان و با حضور دانشجویان، مسوولان و هنر دوستان ترتیب یافت.

محمد مهدی کاشفی ادامه داد: با توجه به اینکه به جز تهران، تنها دانشگاه دامغان دارای رشته سینما است، تلاش شد که پیوندی قوی ایجاد شود تا با ساخت فیلم‌های مختلف در عرصه ملی و بین‌المللی از ظرفیت و توان شهرستان دامغان به نحو مطلوب بهره برد.

تدارک ۳۰۰ دقیقه برنامه تخصصی برای همایش

کاشفی خاطرنشان کرد: در این همایش یک روزه ۳۰۰ دقیقه برنامه تدارک دیده شد که ۱۲۰ دقیقه در بخش علمی و ۱۸۰ دقیقه مربوط به جشن سینما بود.

وی افزود: این همایش با حضور مسعود آب‌پرور، کارگردان سینما و تلویزیون برگزار شد که آثاری همچون سریال‌های رحیل، مستوران، زخم، هوش سیاه ۲ و عملیات ۱۲۵ را در کارنامه کارگردانی خود دارد که امیدواریم این همایش، زمینه‌ساز تقویت اندیشه هنرجویان و هنرمندان برای تولیدات بزرگ در شهرستان دامغان و استان سمنان باشد.

وی تصریح کرد: در جشن روز سینما برنامه هایی همچون اکران فیلم کوتاه ساخته شده توسط انجمن سینمای جوانان دامغان، ۲ نوبت برگزاری موسیقی، اجرای استندآپ، اکران فیلم منتخب جشنواره فانوس دانشگاه دامغان و تقدیر از پیشکسوتان برگزار شد.

کاشفی از برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی هنر و سینما خبر داد و گفت: ۳۰ عنوان کتاب حوزه هنر و سینما که به صورت تخصصی توسط انتشارات این بخش به چاپ رسیده بود، در نمایشگاه به نمایش درآمد.

مسوول انجمن سینمای جوانان دامغان گفت: در این برنامه با تهیه ۲ کلیپ اختصاصی، از شهید دیپلماسی حسین امیرعبداللهیان فرزند شهر دامغان و شهدای جبهه مقاومت ادای دین شد.

نیاز بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای تبیین ارزش‌ها

امام جمعه دامغان نیز در این زمینه به ایرنا گفت: برگزاری همایش های حوزه هنر و سینما فرصت خوبی برای بهره‌مندی از ظرفیت ها در راستای خلق تولیدات ارزشی است.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان ادامه داد: در روزگاری که غرب با تولیدات فرهنگی غلط خود حوزه هنر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ما نیز باید با توان خود ارزش ها را به خوبی در جامعه منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: برگزاری جشن مهر سینمای استان در دامغان، فرصت خوبی بود و باید از ظرفیت های شهرستان به خوبی بهره برد تا در این عرصه حضور خوبی داشت.

امام جمعه دامغان گفت: مسوولان با حضور و حمایت خود از دانشجویان و هنر دوستان و اصحاب رسانه با انعکاس این اقدام‌ها، تلاش کنند تا بهترین بهره‌برداری از این فرصت در جهت ارتقای هنر انجام شود.