تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، برای چند روز آینده شرایط جوی نسبتا ناپایداری در استان پیش بینی می‌شود و آسمان در اغلب مناطق قسمتی ابری خواهد بود که گاه با افزایش ابر و وزش باد همراه می‌شود.

مرتضی قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزهای پایانی هفته جاری ناپایداری های جوی و به همین سبب سرعت وزش باد افزایش می یابد و برای بعدازظهر جمعه نیز سرعت وزش باد به آستانه نسبتا شدید تا شدید می رسد و این شرایط می تواند با غبار محلی و خیزش گرد و خاک همراه شود.

وی یادآور شد: همچنین احتمال وقوع رعد و برق و بارش پراکنده باران برای روزهای پایانی هفته بیشتر است و در برخی مناطق به خصوص ارتفاعات شاهد رگبار پرکنده باران خواهیم بود.

قدیمی اظهار داشت: تا روز جمعه تغییرات دمایی قابل توجهی نداریم اما از روز شنبه هفته آینده شاهد کاهش تدریجی دما خواهیم بود که روزهای دوشنبه و سه شنبه دما افت قابل توجهی پیدا می کند بر همین اساس کشاورزان باید از هم اکنون نسبت به جلوگیری از خسارت به محصولات خود تدابیر حفاظتی اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با سه درجه سانتیگراد کمترین و حلب با ۳۱ درجه سانتگیراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را هفت درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۲۶ درجه، ابهر هشت و ۲۷، خرمدره ۱۰ و ۲۶، آب‌بر ۱۵ و ۲۶، قیدار ۱۰ و ۲۳، سلطانیه پنج و ۲۵ و ماهنشان ۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.