یاسوج - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه گفت: تاکنون فونداسیون عملیات (پی ریزی) ۹۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن دردهدشت از سوی مالکین اجرایی شده است.

سپهدار آرام روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون برای ۶۷۴ واحد نیز با بانک‌عامل (مسکن) این شهرستان عقد قرارداد شده و برای ۶۰۰ واحد اسکلت و سقف اجرا شده است.

وی بیان کرد: مرحله کاشی کاری ۳۷۰ واحد انجام و تاکنون ۷۵ واحد به بهره برداری و مالکین در انها سکونت دارند.

آرام تسریع ر روند اجرایی این طرح را نیازمند همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات دانست و گفت: تنها بانک مسکن در شهرستان کهگیلویه نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن همکاری دارد.

وی افزود: بانک‌های ملی، تجارت، صادارت و ملت در این شهرستان تاکنون هیچ گونه همکاری در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن ندارند.

آرام طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه را یکی از باکیفیت ترین طرح‌های مسکن استان دانست و گفت: نیاز است مسئولان استانی نسبت به ملزم کردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

فیلم | پیشرفت ۴۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کهگیلویه

کهگیلویه پیشتاز در طرح نهضت ملی مسکن

شتاب نهضت ملی مسکن در شهرستان کهگیلویه امیدوار کننده است

مسکن ملی کهگیلویه؛ چالش‌ها و پیشرفت‌ها

پیشرفت ۵۵ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان نسبت به سایر مناطق استان را مناسب دانست و گفت: هم اکنون این طرح ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید حمزه محقق زاده اضافه کرد: با همکاری اداره برق شهرستان در تکمیل طرح برق رسانی به واحدهای مسکن ملی مهر به زودی برق این طرح با نصب ترانس وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری های خوب استاندار برای همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات افزود: در جلسه کمیسون مسکن استان ادارات و بانکها ملزم به اجرای تعهدات خو در زمینه طرح نهضت ملی مسکن شدند.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان کهگیلویه، پروژه یکهزار و ۱٠ واحدی است که در حاشیه جنوبی شهر دهدشت جانمایی و آغاز به کار شده است.