مشهد- ایرنا- رییس اداره نظارت بر راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۷۶۹ کیلومتر جاده ارتباطی روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت در این استان آسفالت نشده اند که ۳۵۷ کیلومتر از این راه ها در اولویت این اداره کل برای آسفالت ریزی قرار گرفته اند.

جواد نژادی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از آن ۴۱۰ کیلومتر در اولویت دوم و هزار و ۲ کیلومتر در اولویت سوم آسفالت شدن قرار دارند.

وی ادامه داد: طول راه ها برای اتصال روستاهایی با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار در استان ۹ هزار و ۲۷۵ کیلومتر است که کمتر از ۲۰ درصد معادل هزار و ۷۶۹ کیلومتر آن هنوز آسفالت نشده است.

رییس اداره نظارت بر راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اولویت بندی آسفالت جاده‌های روستایی بر مبنای ارائه خدمات به بیشترین جمعیت با کمترین هزینه است که در مجموع می توان با کمترین هزینه ۳۵۷ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کرد.

نژادی پور افزود: با توجه به آسفالت شدن راه روستاهای پر جمعیت، هم اکنون ۹۵ درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از نعمت راه آسفالته برخوردار شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

این استان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت، ۳۴ شهرستان، ۹۰ شهر و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار دارد.