تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

ساوه - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش ساوه با اشاره به اینکه با تدابیر انجام شده کلاس خالی از معلم در این شهرستان وجود ندارد گفت: امسال ۱۹۸ معلم در مقاطع مختلف تحصیلی استخدام شدند.

مصطفی قربانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تدابیری همچون جذب و استخدام نیروهای تازه استخدامی و خرید خدمت و حق التدریسی از مهر امسال معلمان در همه کلاس‌های درس حضور دارند و هم اکنون در حال ارایه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال از محل برگزاری آزمون‌های استخدامی سراسری ۱۹۸ معلم در این شهرستان استخدام شدند اضافه کرد: این تعداد شامل ۱۰۰ آموزگار، ۶۰ دبیر دوره‌های متوسطه دوم و سوم و ۳۸ نیروی کیفیت بخشی (پرورشی) است.

ساوه همچنان نیازمند جذب ۴۷۰ نیرو است

وی با اشاره به اینکه این شهرستان همچنان نیازمند جذب ۴۷۰ نیرو است افزود: ۲۵۰ نفر از این نیروها باید در مقطع ابتدایی و ۲۲۰ نفر نیز در مقاطع متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها استخدام شوند.

قربانی یادآور شد: امسال این کمبود در مقطع ابتدایی با جذب ۶۰ نفر خرید خدمت، ۲۷ دانشجو معلم و بقیه با حق التدریسی نیروهای موظف و بازنشسته تامین شده است.

وی گفت: همچنین کمبود ۲۲۰ نیروی در مقاطع متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها نیز که شامل حدود پنج هزار ساعت آموزشی بود نیز با جذب با جذب ۳۰ نفر خرید خدمت و بقیه با حق التدریسی نیروهای موظف و بازنشسته جبران شده است.

وی مهمترین چالش نیروی انسانی فعلی را عدم معرفی نیروهای جدید کیفیت بخشی (پرورشی)‌اعلام کرد و گفت: هرچند ۳۸ نفر ا محل استخدامی‌های سال جاری جذب شده اند اما تا کنون اسامی آنان به علت تاخیر در روند جذب به این اداره معرفی نشده است.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه بیش از ۵۶ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.