تهران- ایرنا- بر اساس اعلام مرکز تحقیقات رسانه ملی، مجموعه نمایشی «طوبی» که ازجمله پرمخاطب‌ترین مجموعه تلویزیونی محسوب می‌شود، توانسته است با ۴۵ درصد مخاطب از میان بینندگان تلویزیونی، جامعه آماری ۳۰ میلیون مخاطب را از آن خود کند.

به گزارش ایرنا از معاونت سیما، براساس گزارش منتشر شده اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه ملی، که به بررسی «میزان بازدید سریال طوبی در فضای مجازی» پرداخته است، بیش از ۶۰ هزار محتوای تقطیع‌شده از این سریال که در پنج بستر تلگرام، توئیتر، اینستاگرام، ایتا و روبیکا منتشر شده، درمجموع ۴۰۰ میلیون بازدید را به خود اختصاص داده است.

این میزان مشاهده محتوا در فضای مجازی نشان‌دهنده استقبال خوب از این مجموعه نمایشی در میان مخاطبان است که «طوبی» را به پربازدیدترین و محبوب‌ترین سریال رسانه ملی در میان کاربران فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ تبدیل کرده است.

همچنین تعداد نظرات منتشر شده ذیل محتوای مرتبط با سریال ۶۰۰هزار مورد بوده و محتواهای تقطیع شده در مجموع ۱۰ میلیون لایک از سوی کاربران دریافت کرده‌اند.

چند شب گذشته در نشستی با حضور رئیس سازمان صدا و سیما از عوامل و بازیگران این مجموعه پر مخاطب تلویزیونی تقدیر به عمل آمد.

سریال تاریخی «طوبی» از ۱۳ مرداد به کارگردانی سعید سلطانی روانه آنتن شبکه یک سیما شد. این سریال اقتباسی از داستان کتاب «اربعین طوبی» اثر محسن امامیان است.

داستان این کتاب که برگزیده «جایزه جهانی اربعین» هم شده، درباره زندگی زنی است که بخش عمده‌ای از تاریخ معاصر ایران و عراق را به چشم دیده‌ است.

رحیم نوروزی، فریبا متخصص، پرویز فلاحی پور، هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی و … از جمله بازیگران این سریال هستند.