تهران- ایرنا- صد و سی‌ و پنجمین شماره فصلنامه رسانه ویژه تابستان ۱۴۰۳ به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شناسایی مضامین شایعه‌ها و اخبار جعلی شبکه‌های اجتماعی با موضوع کووید ۱۹ نوشته احسان رحیم‌زاده حناچی، اکبر نصرالهی کاسمانی، محمد سلطانی فر و افسانه مظفری منطق چندروایتی/ تک‌روایتی در تولیدات رسانه‌ای (مورد مطالعه: مجموعه‌های تلویزیونی) نوشته مهدی مرادی و جمال محمدی امکان‌سنجی فقهی‌حقوقی انتشار تصویر متهم در گزارش‌های تلویزیونی در مرحلة تحقیقات مقدماتی جرم از حمید رضا محمدی و یاسر تک فلاح سیاست‌گذاری فضای مجازی در آمریکا: تحلیل بی‌طرفی شبکه در زمینه تحولات تاریخی، حقوقی و سیاسی از سید ابوالحسن فیروزآبادی، عبدالحسین کلانتری و حسین حسنی بهبود پیش‌بینی علاقه کاربران در کلان‌داده توییتر با استفاده از طبقه‌بند تجمعی نوشته محمد چاکرالحسینی فیروزآباد و رضا قائمی تحلیل هم‌نشینی و جانشینی نشانه‌های نوشتاری و تصویری در لوگوهای فارسی برنامه کودک از حسین عابددوست و زیبا کاظم پور تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام (صنعت آرایشی بهداشتی) نوشته نازنین امامقلی، شهرام هاشم نیا و اوژن کریمی، شناسایی شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران، نوشته علیرضا زرین کلاه، علی اکبر رزمجو و محمد علی هرمزی زاده عناوین مقالات این شماره از مجله رسانه هستند.

مجله علمی رسانه، فصلنامه مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباط جمعی با دسترسی باز (به متن مقالات) است که توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و به صاحب امتیازی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نخستین نشریه در حوزه وسایل ارتباط جمعی از سال ۱۳۶۹ به صورت پیوسته منتشر می‌شود.

این نشریه از سیاست داوری تخصصی دوسو ناشناس در بررسی مقالات استفاده کرده و به انعکاس مقاله‌های تحقیقاتی، نتایج پژوهش‌های علمی، تجربه‌نگاری‌ها، دستاوردهای ارتباطات و روزنامه‌نگاری کشور و رهیافت‌های سودمند علمی می‌پردازد.

محمد آقاسی، مدیر مسئول و پریسا عباداللهی، مدیر داخلی این نشریه است و محمد مهدی فرقانی سردبیری آن را بر عهده دارد.