سمنان - ایرنا - فرماندار گرمسار با تاکید بر اینکه اشتغال رکن اصلی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری است، گفت: مدیران شهرستان تحقق تعهدات اشتغالزایی در سامانه رصد را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خانی روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان گرمسار در سالن جلسات شهید صبوری فرمانداری، افزود: یکی از آثار اشتغالزایی کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری است، بنابراین دستگاه‌های متولی با اهتمام بیشتری نسبت به انجام تعهداتشان اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی تسهیلات اشتغالزایی عنوان کرد: شمار زیادی از شهروندان از تسهیلات ارزان قیمت دولت برای ایجاد اشتغال اطلاع ندارند و باید در این راستا با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها اقدام شود.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های متولی تبیین چهره به چهره درباره خدمات حمایتی دولت برای ایجاد اشتغال را در دستور کار قرار دهند.

این مسوول با بیان اینکه وام اشتغالزایی با شرایط مطلوب برای متقاضیان در نظر گرفته شده و باید طرح‌های حمایتی برای آحاد مردم به ویژه واجدان شرایط تبیین شود، ابراز کرد: جذب وام اشتغال و افزایش نرخ اشتغال از جمله وظایف مهم دستگاه‌های اجرایی است و میزان تحقق این امر در ارزیابی عملکرد مدیران تاثیر گذار خواهد بود.

فرماندار گرمسار یادآور شد: بانک‌های عامل فرآیند پرداخت وام‌های اشتغال را تا حد ممکن تسهیل و تسریع کنند.

به گزارش ایرنا، میزان تعهد اشتغال شهرستان گرمسار امسال ایجاد ۲ هزار و ۸۳۶ شغل است که تا کنون بالغ بر یک‌هزار و ۶۱۳ شغل جدید معادل ۵۷ درصد از این تعهد محقق شده است.

استان سمنان در شاخص نرخ بیکاری تابستان ۱۴۰۲ در جایگاه ششم کشوری قرار داشت و تابستان ۱۴۰۳ با سه پله سقوط، در جایگاه نهم کشور قرار گرفت.

نرخ بیکاری استان سمنان تابستان ۱۴۰۳ در حالی ۶ و ۲ دهم درصد شد و با سه دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۶ و ۲ دهم درصد رسید و سمنان در رتبه نهم کشوری قرار دارد.