زاهدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۶ هزار و ۲۱۹ معلم خرید خدمات استان تعدادی در آزمون استخدامی قبول شدند و تعداد پنج هزار و ۸۰۰ نفر نیز از اول مهرماه به صورت خرید خدمات در مدارس بکارگیری شده و منتظر مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای بحث تعیین وضعیت خود هستند.

حسن بروشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در مجموع در کل کشور ۲۶ هزار نفر نیروی خرید خدمات وجود دارد که در رابطه با این استان بخشی از افراد در آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند و اکنون پنج هزار و ۸۰۰ نفر باقی مانده‌اند.

وی عنوان کرد: قرار است تا آخر مهر ماه با دستور العمل وزارت آموزش و پرورش موضوع تعیین وضعیت این افراد نیز مشخص شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در خصوص آزمون کیفیت بخشی، اسامی به استان‌ها اعلام شده اما در رابطه با بکارگیری این افراد منتظر بخشنامه یا دستورالعمل از سوی وزارتخانه هستیم تا بتوانیم این افراد را در آموزش و پرورش بکار گیری کنیم.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰۸ هزار دانش آموز در کلاس‌های درس حاضر شدند و رسالت سنگین تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بیش از ۶۲ هزار معلم در هشت هزار مدرسه سیستان و بلوچستان بر عهده دارند.

تحصیل بیش از ۳۰ هزار دانش آموز اتباع و فاقدین مدارک هویتی در سیستان و بلوچستان

بروشکی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۰ هزار دانش آموز اتباع و فاقدین مدارک هویتی در مدارس سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل شدند گفت: این تعداد دانش آموز در ۳۴ منطقه آموزشی و در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان در مدارس حضور یافته و درصدد بهره‌مندی از سواد هستند.

وی با اشاره به اینکه همه خدماتی که به دانش آموزان عادی ایرانی در مدارس ارائه می‌شود؛ به دانش آموزان اتباع و فاقدین مدارک هویتی نیز تعلق می‌گیرد تصریح کرد: شرایط تحصیل و حضور دانش آموزان اتباع و فاقدین مدارک هویتی در مدارس مانند دانش آموزان ایرانی بوده و این گونه دانش آموزان از پرداخت شهریه و هزینه کتب درسی نیز معاف هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به موضوع بازماندگی از تحصیل اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از همه توان و مقدورات زمینه بازگشت بازماندگان و تارکان تحصیل را به چرخه آموزش مهیا کند.

وی ادامه داد: توسعه مدارس شبانه روزی، توسعه مدارس و مراکز مهارتی و هنرستان‌ها، تقویت طرح روستا مرکزی و تخصیص اعتبارات و ردیف‌های بودجه خاص این موضوع می‌تواند در مسیر ارتقا پوشش حداکثری تحصیلی موثر واقع شود.