اراک - ایرنا - دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی گفت: بازبینی آثار جشنواره انجام و ۲۱ اثر برای نمایش و انتخاب آثار برتر انتخاب شدند.

«شهرام سلطانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن اشاره به پایان بازبینی ۶۰ گروه نمایش خیابانی و صحنه‌ای توسط دو تیم داوری بیان کرد: بازبینی آثار در شهرهای مختلف استان از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ مهر انجام شده و نتایج این بازبینی برای راه یابی آثار انتخابی به مرحله پایانی جشنواره از یک تا چهار آبان ماه در اراک برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش صحنه‌ای، "مکبثک" از شهرستان اراک به کارگردانی محمد جواد شریفی، "از همین شب‌ها" از شهرستان اراک به کارگردانی ارشیا مختاری، "غروب در دیار غریب" از شهرستان اراک به کارگردانی حسین رضایی، "اروپا از شهرستان محلات" به کارگردانی میثم کرمی، "دلربا" از شهرستان ساوه به کارگردانی مسعود منصوری، "ترمینال از شهرستان اراک" به کارگردانی خلیل خسروبیگی و "اغراق تن" و "راهنمای مرگ با ادبیات غیر نمایشی" از شهرستان خمین به کارگردانی رامین علیزاده آثار منتخب هستند.

دبیر سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی ادامه داد: همچنین "کجا این سرانجام" از شهرستان اراک به کارگردانی حسین اقبالیان، "حسام گمشده در چهارم آذر" از شهرستان اراک به کارگردانی پوریا رضایی، "ماه هفتم از شهرستان اراک" به کارگردانی سعید کمانی، "واماندگی از شهرستان اراک" به کارگردانی حامد احمدلو و "چند داستان دیگر" از شهرستان اراک به کارگردانی محمد امینی راد از دیگر آثار منتخب بخش صحنه‌ای هستند.

سلطانی در خصوص آثار انتخابی در بخش خیابانی نیز عنوان کرد: "مترس‌ها" از شهرستان کمیجان به کارگردانی رضا اسکندری، "چه علامتی از شهرستان اراک" به کارگردانی ناصر کریمی نیک، "خوش رکاب" از شهرستان اراک به کارگردانی سپهر آبادی، "گلیدر" از شهرستان اراک به کارگردانی شایان سلطانی، "رسم دعای باران" از شهرستان محلات به کارگردانی زهرا سادات احمدی، "اسماعیل" از شهرستان دلیجان به کارگردانی سید هادی رضوی، "کوری" از شهرستان شازند به کارگردانی محیا جباری، "کتابخانه‌های شهر من" از شهرستان ساوه به کارگردانی رضا کاشیلو و "نجات‌بخش" از شهرستان اراک به کارگردانی حسین جهانگیری آثار منتخب این بخش هستند.

وی بیان کرد: اثر نجات بخش از جشنواره «هنبو» به صورت مستقیم در بخش خیابانی به جشنواره معرفی شده و هشت اثر انتخاب بازبین‌ها بوده است. همچنین برخی آثار اعلام شده اصلاحاتی دارند که باید برای حضور در جشنواره انجام دهند و حضور آنها در جشنواره منوط به اصلاحات است.