تهران- ایرنا- هند با آمریکا قراردادی به ارزش ۳۲ هزار کرور روپیه، معادل سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای خرید ۳۱ پهپاد نسل جدید امضا کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری اخبار بین‌المللی آسیا، افزایش ملموس توانایی های نظارتی نیروهای مسلح هند از اهداف امضای این قرارداد اعلام شده است.

کمیته امنیت کابینه دولت هند (CCS) هفته گذشته خرید ۳۱ هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را تصویب و اعلام کرد: از این تعداد، ۱۵ فروند به نیروی دریایی هند تعلق می گیرد و بقیه به طور مساوی بین نیروی هوایی و ارتش تقسیم می شود.

این هواپیماهای بدون سرنشین، از سری پهپادهای «شکارچی» (Predator B) آمریکایی هستند که توسط شرکت جنرال اتمیکس ساخته می شوند.

به گزارش تارنمای خبری روزنامه ایندیا تودی، این توافق کمتر از یک ماه پس از آن صورت می گیرد که نارندرا مودی نخست وزیر هند و جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در حاشیه اجلاس رهبران چهارگانه (کواد) درباره خرید هواپیماهای بدون سرنشین گفت وگو کردند.

ویژگی کلیدی این پهپاد، عملکرد بی صدای آن است و به دلیل ویژگی پنهان کاری خود از بقیه مدل‌ها متمایز می شود و می‌تواند تا فاصله ۲۵۰ متری از زمین با حداکثر سرعت ۴۴۲ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

ظرفیت این پهپاد برای اعزام به ماموریت های طولانی در هر نوع آب و هوا، یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه شکارچی است و این امکان را دارد که علاوه بر موشک های هوا به هوا به موشک های هوا به زمین نیز مجهز شود.

این پهپاد می تواند ۲ هزار مایل بدون سوخت گیری پرواز و تا یکهزار و ۷۰۰ کیلوگرم محموله را حمل کند که شامل چهار موشک و حدود ۴۵۰ کیلوگرم بمب می شود.