بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: هشت هزار مددجوی استان در نیمه نخست امسال از خدمات مشاوره ای این نهاد حمایتی بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، مجید الهی راد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشاوره های فردی، تحصیلی، خانوادگی، پیش، حین و بعد از ازدواج، مشاوره های گروهی و آموزش های پیشگیرانه از جمله این خدمات است.

وی خواستار هم افزایی مرکز مشاوره ستاد فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با مرکز خدمات مشاوره راه زندگی(رز) شد و افزود: مشاوران کلینیک رز با تعامل مشاورانی از نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، انواع خدمات مشاوره فردی و گروهی و خانواده برای مددجویان به صورت رایگان و برای عموم با تعرفه پایین انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مرکز تخصصی رز دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور است و در زمینه های اشتغال، ازدواج، کودک و خانواده به مددجویان استان و خانواده آنها مشاوره خواهد داد.

وی تصریح کرد: این نهاد به منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان و ایجاد توانایی های لازم در جامعه هدف به منظور پیشگیری و حفظ سلامت روانی مددجویان، اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می دهد که ارائه خدمات مشاوره در قالب مشاوره ازدواج، امور تحصیلی و خانوادگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهداشت روانی مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان انجام می شود.

فعالیت ۱۰ مرکز خدمات مشاوره راه زندگی

الهی راد گفت: ۱۰ دفتر رز در کتابخانه های این استان در شهرستان های «بجنورد، شیروان، لوجلی، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم، جرگلان، سملقان و راز» با هدف دسترسی شهروندان و مددجویان به مشاوره را اندازی شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه نوعروسان، بررسی باورهای غلط در زمینه مصرف مواد و روش های پیشگیری از مصرف مواد، کارگاه آموزشی آسیب شناسی طلاق، آشنایی با عوامل مختلف فرار از منزل نوجوانان و راهکارهای پیشگیری از آن، آموزش های گروهی ویژه مددجویان، آموزش انواع و تکنیک های موثر در فرزندپروری، کارگاه آموزشی دختران درآستانه ازدواج، برگزاری همایش زنان سرپرست خانوار از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری بوده است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری، بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.