تهران-ایرنا- سفیر روسیه در سرزمین های اشغالی از اقدامات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تاس، آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در سرزمین های اشغالی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «راسیا-۲۴» در پاسخ به این سوال که آیا تحرکات و اقدامات اخیر اسرائیل تهدیدی برای نظامیان روسیه به حساب می آید، گفت که مسکو عمیقا نگران اقدامات نیروهای نظامی اسرائیل در سوریه است و تاکید کرد که کشورش امیدوار است تل آویو از خطر تهدید جان پرسنل نظامی روسیه کاملاً آگاه باشند.

وی در همین ارتباط افزود: اطمینان داریم که طرف مقابل (اسرائیل) کاملا متوجه این نگرانی است.

ویکتوروف خاطرنشان کرد که تشدید فعالیت‌های نظامی تل آویو در سوریه نمی تواند باعث ثبات در این منطقه شود.

این دیپلمات روس ضمن ابراز تاسف از شرایط موجود تصریح کرد که اسرائیل فعالیت‌های نظامی خود را در هفت جبهه تشدید کرده و در حال حاضرهیچ چشم‌اندازی برای پایان دادن به این فعالیت ها در آینده ای نزدیک وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

رژیم صهیونیستی همچنین حملاتی را علیه مناطق خاصی از لبنان و سوریه نیز آغاز کرد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.