کرمانشاه - ایرنا - معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه مهارت‌آموزی را کلید گم‌شده قفل بیکاری استان دانست و گفت: جهاد دانشگاهی به کارآموزانی که در پنج رشته صنایع چوبی، مکرومه بافی، تعمیرات موبایل، صنایع چرمی و خیاطی شرکت کنند تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند.

مهدی عبدالمالکی روز سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه برای اولین بار جهاد دانشگاهی شامل قانون تسهیلات جز ۳ و ۴، بند ب تبصره ۲ بودجه کل کشور قرار گرفته است اظهار کرد: براین اساس مبلغ ۳۸۷ میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با بازپرداخت ۶۰ ماهه در اختیار فراگیران این پنج رشته قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در اختیار کسانی قرار می گیرد که شاغل نباشند، بیمه اجباری نداشته باشند و آقایانی هم که مشمول خدمت نباشند، افزود: نکته مهمی که در این دوره ها وجود دارد این است که اگر اساتید جهاد دانشگاهی تایید کنند که کارآموز به خوبی آموزش دیده و استعداد خوبی در آن رشته دارد، می تواند در همین مجموعه مشغول کار شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید براینکه این سازمان محصولات تولیدی در کارگاه های جهاد را در بازارهای داخلی و خارجی معرفی می کند تصریح کرد: تحقیقات کارشناسان و صاحب نظران نشان داده است که بیکاری، مادر مشکلات در استان کرمانشاه است و در عین حال آموزش و مهارت آموزی می‌تواند در نهایت منجر به اشتغال و کاهش آسیب های استان در شاخص های مختلف شود.

عبدالمالکی با بیان اینکه متاسفانه تا به امروز مهارت آموزی در استان نتیجه بخش نبوده است که سه دلیل برای این موضوع به دست آمده است گفت: برگزاری دوره های مهارتی با کیفیت پایین، منطبق نبودن آموزش های مهارتی با نیاز جامعه و بازار و مدرک گرایی در حوزه آموزش های مهارتی، سه دلیل برای موفق نبود آموزش های مهارتی در استان است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی برای طیف های مختلف جویای کار در استان برنامه دارد افزود: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی بزرگترین و پیشرفته ترین مرکز آموزش غیردولتی کشور با ۲۰۰ مرکز آموزشی است که ۸۰۰ هزار نفر فراگیر در رشته های مختلف دارد و در استان کرمانشاه سه شعبه دارد که سال گذشته آموزش های مختلفی را برای ۲۹ هزار کرمانشاهی ارائه کرده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه تعداد فراگیران جهاد دانشگاهی در ۶ ماهه نخست امسال را ۳۶ هزار نفر در استان عنوان کرد و گفت: ۲۱۵ مدرس عمدتا با مدارک کارشناسی ارشد و دکتری در جهاد دانشگاهی مشغول فعالیت هستند و این در حالی است که ما در مدرسه برنامه نویسی جهاد تاکنون ۶۰۰ برنامه نویس را تربیت و ۶ هزار و ۵۰۰ فراگیر زبان های خارجی داریم که باعث شده تا معاونت آموزشی جهاد در استان کرمانشاه جزو سه معاونت برتر کشور شود.