همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: ورزش این استان برای رشد و پیشرفت هدفمند، نیازمند سند چشم‌انداز توسعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید ملانوری شمسی روز سه شنبه در بازدید از دومین جشنواره بزرگ ورزشی " عزت و پیشرفت" و نمایشگاه تخصصی ورزش" تولیدات و تجهیزات ورزشی" اظهار کرد: زیرساخت‌های بسیار خوبی در ورزش همدان وجود دارد اما باید با بهره برداری مفید از این امکانات، ورزش را در مسیر رشد و تعالی پیش برد.

وی با تاکید بر اینکه ورزش نیازمند سرمایه گذار بخش خصوصی است، افزود: دستگاه ورزش باید بستری را فراهم کند که بخش خصوصی در حوزه ورزش فعالیت چشمگیری داشته باشد.

ملانوری شمسی اضافه کرد: امروزه مشارکت بخش خصوصی در حوزه ورزش می‌تواند گره گشای بسیاری از موانع و مسایل به ویژه در حوزه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی باشد.

استاندار همدان خواستار توجه جدی به ورزش‌های ریشه دار در سطح این استان شد و افزود: ورزش‌هایی با قدمت درخشان و پرافتخار باید در همدان به گونه‌ای مدیریت و حمایت شوند که در میادین ملی و فراملی بتوانند به موفقیت‌های بزرگ دست یافته و این مسیر تداوم یابد.

وی با تاکید بر توسعه ورزش‌های همگانی در سطح استان همدان گفت: همدان در ورزش همگانی جایگاه خوبی دارد و باید بستری مهیا شود که جمعیت استان بتواند بهره برداری مناسب از این ورزش‌ها داشته باشد.

دومین جشنواره و نمایشگاه عزت و پیشرفت و نمایشگاه تخصصی ورزش استان همدان امروز با حضور حمید ملانوری استاندار همدان و حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان گشایش یافت.

۶۴ غرفه شامل تولیدکنندگان ورزشی، هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد جوانان از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در سالن ۶ هزار نفری شهید حاج قاسم سلیمانی به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

حاشیه نگاری نمایشگاه عزت و پیشرفت

استاندار همدان به مدت سه ساعت به بازدید از غرفه های نمایشگاه پرداخت.

ملانوری شمسی در بازدید از غرفه ها دقایقی پیرامون هر یک از رشته های ورزشی توضیح خواست و روسای هیات های ورزشی به بیان توانمندی رشته مربوطه پرداختند.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی استاندار همدان را در این بازدید همراهی کرد.

توانمندی تولیدکنندگان وسایل ورزشی استان همدان نیز در این نمایشگاه آخرین تولیدات نوین خود را به نمایش گذاشتند.

استقبال از روز نخست نمایشگاه عزت و پیشرفت بسیار قابل توجه بود.

قهرمانان ورزشی با حضور در نمایشگاه، از نزدیک نظاره گر فعالیت دستاوردهای ورزش استان همدان شدند.

این نمایشگاه در ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی همدان گشایش یافته است.