گرگان- ایرنا- نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون برای این استان شمالی ارزشمند بوده و منفعت آن به کل کشور خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، رحمت الله نوروزی روز سه‌شنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی گرگان، اظهارکرد: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون پلی ارتباطی برای دسترسی به بازار کشورهای آسیای میانه و حتی هند است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد تجاری اینچه برون دارای ساختار و چارت سازمانی شده و باید برای شتاب در راه اندازی آن ارزش بیشتری گذاشته شود.

وی در خصوص حمایت مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گلستان از سرمایه‌گذاری برای توسعه استان، گفت:این مجمع برای حمایت در توسعه استان از جمله رونق تولید پای کار است.

نماینده علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان این آمادگی را دارند تا در زمینه جذب سرمایه‌گذاری کمک و حمایت لازم را انجام دهند.

وی در خصوص انتصاب مدیران دستگاه‌ها در استان افزود: ما (نمایندگان مجلس شورای اسلامی) در انتصاب مدیران دستگاه‌ها دخالت نمی کنیم و فقط نظر مشورتی خود را ارایه می‌دهیم.

نوروزی تاکید کرد: برای ساختن استان گلستان باید از همه ظرفیت‌ها اعم از اصولگرا و اصلاح طلب استفاده شود.

وی پرورش نخبه پروری برای گلستان را در حوزه مدیریت بسیار ضروری دانست و گفت: باید به این حوزه بیشتر توجه و سرمایه‌گذاری در استان شود.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

همسایگی گلستان با کشور جمهوری ترکمنستان و فعالیت گمرک اینچه برون در این منطقه مرزی، یکی از ظرفیت‌هایی است که با سرمایه گذاری زیرساختی مناسب در حوزه تجارت در منطقه می‌تواند اقتصاد استان و کشور را متحول کند.