ارومیه- ایرنا- رییس سازمان بسیج دانش آموزشی کشور گفت: ۵۰۰ هزار بسته آموزشی آماده توزیع در بین دانش آموزان است که این امر تا ۱۳ آبان ماه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم مجتبی باستان روز سه شنبه در آیین اهدای بسته های آموزشی ویژه دانش آموزان نیازمند در ارومیه با بیان اینکه بسیج دانش آموزی با کمک دستگاه‌های مختلف حمایتی اقدام به برگزاری پویش همکلاسی مهربان کرده است، افزود: در پنجمین سال اجرای این پویش قرار داریم که این پویش از اول شهریور آغاز شده و تا ۱۳ آبان ادامه دارد که از کل بسته های اهدایی، ۱۰ هزار بسته سهم آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و کشورهای غربی بیش از ۱۶ هزار دانش آموز و کودک را در طول یک سال گذشته به شهادت رسانده است، اضافه کرد: این رژیم کودک کش در حملات موشکی خود حتی به بیمارستان‌ها و مدارس نیز رحم نکرده و آنها را نیز بمباران می کند.

رضا ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این آیین با بیان اینکه در طول سه سال گذشته نهضت مدرسه سازی در استان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: از نظر زیرساخت‌های آموزشی آذربایجان غربی وضعیت خوبی نداشت که در طول سه سال گذشته در این استان بیش از یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس ساخته شده و تا دهه فجر امسال ۷۰۰ کلاس درس نیز تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم با اشاره به اینکه در تابستان امسال با کمک گروه‌های جهادی بسیج دانش آموزی نزدیک به ۳۰۰ مدرسه با یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس تعمیر، بازسازی و شاداب سازی شده است، ادامه داد: پویش مشق همدلی هم در استان اجرا شد که در قالب این طرح به صورت متمرکز صورت گرفت تا همه دانش آموزان نیازمند پوشش داده شود.

علی مطهری افزود: ۵۰ درصد از دانش آموزانی که در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده بودند، در سال جاری با برنامه ریزی‌های انجام شده به تحصیل بازگشته اند.

سرهنگ جهانگیر اسلام پرست مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این آیین ارزش بسته‌های آموزشی لوازم التحریر توزیع شده بین دانش آموزان نیازمند استان را بیش از ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش ایرنا،بیش از ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر در قالب "پویش همکلاسی مهربان ۵" دربین دانش آموزان نیازمند آذربایجان غربی توزیع می‌شود.

ترویج عدالت آموزشی و گسترش فرهنگ نیکوکاری در بین دانش آموزان از اهداف"پویش همکلاسی مهربانی" است.