تهران- ایرنا- یک فعال رسانه‌ای با بیان اینکه حزب‌الله بسیار قوی است و فقط عملیات اخیر در حیفا گوشه‌ای از توانایی های آنها بود، گفت: سایر جریان‌های مقاومت در منطقه از جمله یمن هم از توانایی موشکی بسیار بالایی برخوردار هستند.

علی‌اصغر شفیعیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، با اشاره به حمایت ایران از لبنان، گفت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی بعد از حملات خود ابتدا به غزه و اخیراً هم به لبنان به لحاظ خبری در افکار عمومی ترس ایجاد کرده بود، سفر رئیس مجلس تاثیر فراوانی داشت و به مردم لبنان این روحیه را داد که ما در کنارشان ایستاده‌ایم، پشتیبان‌شان هستیم و تنهایشان نخواهیم گذاشت.

وی سفر«محمد باقر قالیباف» به بیروت و حضور وی در مناطق بمباران شده را حرکت بسیار قهرمانانه‌ خواند و بیان کرد: این اقدام نشاندهنده این است که ما به لحاظ استراتژیک از مردم لبنان حمایت می‌کنیم، همچنان که پیش از این هم حامی آنها بودیم.

این فعال رسانه‌ای به تاثیر بسیار عمیق اتفاقات اخیر یعنی سفر عراقچی و قالیباف و نماز «جمعه نصر» در افکار عمومی دنیا اشاره کرد و گفت: عملیات موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، در کنار تحرکات و اتفاقات اخیر، نشان‌دهنده اقتدار ایران و اهمیت و عزت در سیاست خارجی ما است.

شفیعیان با بیان اینکه آقای قالیباف با سفر به بیروت کار بسیار درستی انجام داد، خاطرنشان کرد: هر چند این نقد به برخی از فعالان سیاسی وجود دارد که اگر به هر یک از سیاستمداران در داخل کشور نزدیک هستند، برخی مواقع صرفا در مورد عملکرد آنها غلو می‌کنند و حرکت‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند از این‌رو شاید این تذکر باید به همه جریان‌های سیاسی درباره حرکت‌های ملی داده شود تا اقدامات را در کنار یکدیگر ببینند.

وی گفت: به این معنا که هم دولت بسیار شجاعانه وزیر امور خارجه را به سفر فرستاد و هم مسئولان، دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها و مردم با حضور در نماز جمعه‌ نصر کاملا نشان دادند که هیچ واهمه‌ای نداشتند و جمهوری اسلامی ایران با این اقدام از عزت خود دفاع کرد.

این فعال رسانه‌ای درخصوص پیام حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: ترورهای اخیری که از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده ضربه جبران‌ناپذیری به حزب‌الله است اما مسئله اینجاست که آیا حزب‌الله از بین رفته است؟ پاسخ منفی است.

شفیعیان به توانایی‌های حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: حزب‌الله نیروی انسانی غنی دارد و با شهادت چند تَن، این جریان از بین نخواهد رفت. نکته دوم اینکه حزب‌الله با این حمله پهپادی و حملات این‌چنینی که اخیرا انجام داده توانسته وارد حریم صهیونیست‌ها شود و ضربات مهلکی را به آنها وارد کند. این موضوع نشان می‌دهد، ضربه‌ای که حزب‌الله خورده هر چند ناگوار بوده اما به شکلی نیست که توان خود را از دست داده باشد.

وی تصریح کرد: تصور می‌کنم حزب‌الله حتی قوی‌تر از چیزی است که در حملات اخیر دیده شده و شاید تصمیم دارد در روزها یا ماه‌های آینده و یا مقاطع دیگری از سایر توانایی‌های خود استفاده کند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به توان موشکی و پهپادی بسیار پیشرفته حزب‌الله، یادآور شد: سایر جریان‌های مقاومت در منطقه از جمله یمن هم از توانایی موشکی بسیار بالایی برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان اعلام کرد: روز یکشنبه ۳۸ عملیات علیه نظامیان صهیونیست انجام داد که در جریان آنها جنوب حیفا و پایگاه‌های این نظامیان در کنار شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند.

بر اساس بیانیه حزب الله، مرکز آموزش و نگه داری ۷۲۰۰ و پادگان آموزشی تیپ گولانی در جنوب حیفا هدف حملات پهپادی رزمندگان لبنانی قرار گرفتند.

علاوه بر این، نیروهای لبنانی به صورت تن به تن و از مسافت صفر با اشغالگران صهیونیست در مناطق مرزی لبنان درگیر شده و آنها را به عقب بازگرداندند.

همچنین پادگان تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در بنیامینا در جنوب حیفا، هدف حملات پهپادهای انفجاری حزب الله قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۴ نظامی کشته و ۱۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی نیز به صورت رسمی کشته شدن ۴ نظامی خودش در حمله حزب الله را تأیید کرد.