خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: هفت پروژه ورزشی با بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار طی هفته تربیت بدنی سال جاری در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، وحید والی‌زاده مرادی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هفت پروژه عمرانی طی هفته تربیت بدنی در لرستان آماده افتتاح است که سه پروژه از این تعداد در خرم‌آباد، ۲ پروژه در رومشکان، یک پروژه در دلفان، یک پروژه در ازنا و یک پروژه در بروجرد به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج پروژه چمن مصنوعی در شهرستان های پلدختر، سلسله و دلفان افتتاح شد اظهار داشت: اولویت افتتاح طرح با شهرستان های محروم است تا به میانگین سرانه ورزشی مرکز استان برسند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه ۵۱ پروژه ورزشی در لرستان در دست ساخت است تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ پروژه ملی است که با تکمیل این پروژه‌ها ۱۰ سانتی متر به سرانه فضای ورزشی لرستان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی لرستان در حال حاضر ۶۶ سانتی‌متر است گفت: میانگین کشوری این سرانه ۸۱ سانتی‌متر است.

والی‌زاده مرادی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آماده‌سازی مجموعه ورزشی تختی لرستان برای میزبانی خیبر در لیگ برتر هزینه شد که ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر از اعتبارات ملی و ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای تجهیز آن اختصاص یافته است تصریح کرد: همچنین ورزشگاه شهدای لرستان را به باشگاه خیبر واگذار کرده‌ایم.

وی گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث راه دسترسی به این ورزشگاه در نظر گرفته شده که در هفته تربیت بدنی این طرح نیز کلنگ زنی می‌شود همچنین جانمایی پارکینگ مجموعه طبق استانداردهای لیگ برتر ایجاد نشده که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.