شهر ری - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اینکه عصای سفید نشان استقلال و عدم وابستگی نابینایان است، گفت: در سطح این شهرستان یک هزار و ۸۶۸ نابینا شناسایی شده که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت روز جهانی نابینایان عصر سه شنبه ۲۴مهرماه نشستی در محل اداره بهزیستی شهرستان ری با حضور مسئولان این اداره برگزار شد و مشکلات مطرح شده آنان در در دستور کار این اداره قرار گرفت.

داود خادم رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در سطح شهرستان ری یکهزار و ۸۶۸ نابینا شناسایی شده که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌ برند و عصر امروز از روشندلانی که در حوزه های مختلف نظیر فعالیت های قرآنی، ورزشی، موسیقی توانمندی های خود را نشان داده بودند تقدیر و به عمل آمد که این روشندلان نشان دادند، معلولیت هیچ گاه محدودیت به وجود نمی آرود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه های دولتی خصوصا شهرداری که طبق قانون وظایفی برعهده دارد باید توجه ویژه ای به این قشر از جامعه داشته باشد و مناسب سازی معابر و بهبود شرایط عبور و مرور این عزیزان را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: اکنون پیگیری و فرهنگسازی آن به شدت مورد توجه مسئولان شهری است، اما همچنان به آن نقطه ی مطلوب نرسیده ایم و اقدامات صورت گرفته رضایت بخش نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روشندلان مسیر را با چشم بینا که خداوند به آنها عنایت کرده می بینند، اما آنچه که مهم است مناسب سازی مسیر تردد طبق اصول و قوانین است که باید هموار گردد تا هیچ مانعی برای روشن دلان وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۵ اکتبر برابر با ۲۳ مهر روز عصای سفید بهانه‌ای است تا معلولانی که از نعمت بینایی محروم هستند اما با چشم دل نعمت های خداوندی را نوازش می کنند به یادآوریم.

افرادی که با کمترین ادعا و با تلاش و باوجود محدودیت‌ها، همواره در حال اثبات خود هستند و ثابت می‌کنند که فهم از لمس انگشتان بر برجستگی کاغذ جرقه نمی‌زند، بلکه شعاع افق دل است که بر فهم، سایه می افکند.

موفقیت با محدودیت جسمی ناکام نمی ماند و توکل، صبر، استقامت و زمزمه هایی با خالق در سکوت، ادبیاتی آشنا برای آنان بوده و در یک کلام لمس موفقیت با اراده و همت مبتنی بر امیدواری میسر است.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.‌