تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶

سمنان - ایرنا - مردم ولایت‌مدار نقاط مختلف سمنان با حضور پرشور در آیین نکوداشت ابوشهید آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی و شهید سردار احمد صادقی شهمیرزادی، با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند و «احمدآقا» را سرو سرافراز این دیار نامیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاضران در آیین نکوداشت ابوشهید آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی و شهید سردار احمد صادقی شهمیرزادی طی روز سه‌شنبه با شنیدن رشادت‌های احمدآقا به عنوان فرمانده لشکر زرهی، او را نخبه جنگی نامیدند.

احمدآقا فرمانده جوان نخبه و خوش‌فکری بود که با تانک‌های غنیمتی دشمن نخستین گردان زرهی را تشکیل داد و تنها دارایی‌اش سربند و عشق به امام حسین(ع) بود.

محمدرضا صادقی شهمیرزادی تنها فرزند احمدآقا در این آیین با بغضی در گلو از حسرت آغوش پدرش اما دلی قرص و محکم گفت: پدربزرگم، پدر شهیدم را با نام احمدآقا یاد می‌کرد و به همین دلیل در خانواده پدرم را با نام احمدآقا می‌شناسند.

احمدآقا فرمانده شجاع و خوش‌رو

سردار دلاور شهید احمد صادقی شهمیرزادی در سال ۱۳۶۳ در سن ۲۳ سالگی ازدواج کرد و در سال ۱۳۶۵ در سن ۲۵ سالگی زمانی که پسرش حدود یکسال سن داشت به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) پیوست.

احمدآقا نماز را اول وقت می‌خواند، اهل نماز شب و شب‌زنده‌داری و فردی آرام و باوقار، انسانی آرام و خوش‌خلق بود و با مسائل با آرامش برخورد می‌کرد و از خصوصیاتش صبر و خویشتن‌داری در سختی‌ها بود.

احمدآقا با وجود مسوولیت سنگین فرماندهی گردان زرهی عصبانی نمی شد، به کسی تندی نمی‌کرد و چهره‌اش بشاش و صمیمی بود. با خویشاوندان بسیار خوش اخلاق و کم‌حرف بود و همه آشنایان و دوستان او را به عنوان فردی پرکار و کم‌حرف می‌شناختند.

ایمان محوری رمز پیروزی در دفاع مقدس

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه جنگ شبانه و عملیات‌های غافلگیرانه در هشت‌سال جنگ تحمیلی مورد توجه بود، افزود: تفکر ایمان محور بر تجهیزات محور در مقابل دشمن مورد توجه رزمندگان هشت‌سال جنگ تحمیلی بود.

سردار سرتیپ فتح‌الله جعفری با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی فرمانده گردان زرهی شهید صادقی شهمیرزادی اضافه کرد: کم‌حرف، کم‌ادعا و شجاع، همچنین سخنانش سنجیده و دقیق بود.

به گفته این فرمانده دوران دفاع مقدس، شهید صادقی شهمیرزادی فرمانده گردان لشکر زرهی بود که در صحنه نبرد در کنار رزمندگان جنگید و به شهادت رسید.

سردار جعفری اظهار کرد: دفاع مقدس الگویی از موفقیت در مقابله با دشمنان تا بیخ دندان مسلح است.

به گزارش ایرنا، شهید سردار احمد صادقی شهمیرزادی فرزند رحیم و فاطمه از شهیدان دفاع مقدس دیار دارالمرحمه در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر است.

این فرمانده جوان خوش‌فکر با تانک‌های غنیمتی دشمنان گردان زرهی لشکر تشکیل داد و به قلب ارتش دژخیم زد.

شهید صادقی شهمیرزادی دوازدهم مهر ۱۳۴۰ در شهمیرزاد در خانواده‌ای دیندار و پایبند به احکام اسلامی متولد شد.

پدرش از روحانیان فاضل و برجسته حوزه علمیه بود و بر این پایه، او از همان کودکی و نوجوانی با مسایل مذهبی آشنا شد، علاقه زیادی به مطالعه داشت و بیشتر اوقات فراغت آثار شهید مطهری و دکتر بهشتی را مطالعه می‌کرد.

مرحوم آیت‌الله آقا شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی ۱۳۰۸ هجری شمسی برابر با رمضان المبارک ۱۳۴۸ قمری دیده به جهان گشود، استاد حوزه علمیه و یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پدر سردار شهید احمد صادقی شهمیرزادی بود.

گردان زرهی شهید احمد صادقی شهمیرزادی نقشی مهم و سرنوشت‌ساز در پیروزی مدافعان اسلام در نبرد با دشمن داشت و سرانجام بیست و پنجم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در حالی که دستگاه‌های مهندسی رزمی را برای احداث خاکریز در حین عملیات بین نیروهای خودی و دشمن در جزیره بوارین در خاک عراق هدایت می‌کرد، خمپاره دشمن سینه و پهلویش را شکافت و به دوستان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر شهید صادقی شهمیرزادی در گلزار شهدای شهمیرزاد به خاک سپرده شد.