ساری- ایرنا- دبیر سی‌وششمین جشنواره تئاتر مازندران گفت: داریوش شافی، نادیا فرجی و ندا حبیبی سه هنرمند شناخته شده تئاتر مازندران به عنوان اعضای هیات انتخاب این جشنواره مهم هنری استان انتخاب شدند و از فردا (چهارشنبه) بازبینی ۲۴ اثر معرفی شده به دبیرخانه جشنواره را آغاز می‌کنند.

هادی اصغری شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله بازبینی سی‌وششمین دوره جشنواره تئاتر مازندران طبق تقویم این رویداد از فردا ۲۵ مهر آغاز می‌شود و اعضای هیات انتخاب شامل خانم‌ها "نادیان فرجی" و "ندا حبیبی" و آقای "داریوش شافی" ارزیابی آثار برای معرفی نمایش‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره را به مدت چهار روز انجام می‌دهند.

دبیر سی‌وششمین دوره جشنواره تئاتر مازندران خاطرنشان کرد: ۲۴ اثر نمایشی از ۱۲ شهرستان ساری، نکا، قائمشهر، بابل، گلوگاه، بابلسر، آمل، محمودآباد، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر به دبیرخانه این جشنواره معرفی شده که توسط سه داور مرحله بازبینی از بین این آثار، نمایش‌های برتر به مرحله نهایی جشنواره راه خواهند یافت.

معرفی اعضای هیات انتخاب:

داریوش شافی: دانش‌آموخته‌ کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس است و مدرک کاردانی خود را در رشته‌ کارگردانی-بازیگری از فرهنگسرای نیاوران دریافت کرد. وی پس از آن برای تحصیل در مقطع کارشناسی وارد دانشکده‌ هنر شد.

شافی سال ۱۳۷۸ مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رساند. او بارها در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری موفق به کسب عناوین مختلف و دریافت جوایز اول تا سوم کارگردانی و طراحی صحنه شد.

عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناس تئاتر اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد مازندران، کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، کارشناس تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تنکابن، نور، نوشهر و گنبد کاووس، مدرس اعزامی از سوی مرکز هنرهای نمایشی به شهرستان‌های لاهیجان، رامسر، تنکابن و ساری، داور جشنواره‌های مختلف در استان‌های گیلان و مازندران و مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان تنکابن بخشی از سوابق هنری و نمایشی شافی است.

نادیا فرجی: بازیگر و کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه است که از سال ۱۳۸۰ در نمایش‌های متعدد، فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخته است. تدریس در آموزشگاه‌های الف بازیگری (کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ و مدرسه بازیگری مسعود کیمیایی) و رشته تئاتر برخی دانشگاه‌ها از سال ۱۳۸۸، دریافت جوایز بازیگری متعدد از جشنواره‌های تئاتر داخلی و فستیوال تئاتر دانشجویی iti یونسکو در کشور رومانی و نامزد بهترین بازیگر تئاتر سال برای نمایش «ابریشم بانو» (سال ۱۳۸۹) در کارنامه هنری فرجی ثبت شده است.

ندا حبیبی: دانش آموخته کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد، مدرس بازیگری و کارگردانی در دانشگاه علمی کاربردی و بازیگر تئاتر است که تاکنون موفق به دریافت ۳۳ جایزه اول تا سوم بازیگری در کشور و استان، سه جایزه کارگردانی و ۲ جایزه نویسندگی شده است.

بازی در چندین تئاتر در تهران، تله‌تئاتر، سریال تلویزیونی، تله‌فیلم و فیلم سینمایی در سوابق هنری حبیبی به چشم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، اعضای هیات انتخاب فردا (چهارشنبه) ۹ نمایش، روز پنجشنبه پنج نمایش، روز جمعه ۶ نمایش و شنبه آینده نیز چهار نمایش را بازبینی خواهند کرد.

اعلام نتیجه فرآیند بازبینی آثار توسط هیات انتخاب، یکم آبان انجام و گروه‌های راه یافته به بخش نهایی معرفی می‌شوند.

سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان مازندران به دبیری هادی اصغری از ۱۵ تا ۲۰ آبان در۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد.