تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵

ایلام - ایرنا - امروزه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و نقشی مهم، ماندگار و تأثیرگذاری در حفظ بنیان خانواده، تربیت فرزندان، همسرداری و خانه‌داری و مسئولیت اجتماعی برعهده دارند،ایفا نموده و به خوبی در هر عرصه ای که باشند، نقشی ماندگار از خود بر جای می گذارند.

به گزارش ایرنا، رویداد رسانه‌ای طنین برای اولین بار در استان ایلام سعی کرد تا با معرفی ۹ بانوی توانمند و تاثیرگذار و به معرفی حضور آنان در عرصه‌های مختلف بپردازد.

در این جشنواره خبرنگاران در قالب گروه‌های مختلف سعی داشتند تا پس از شنیدن سخنان این بانوان توانمند به راوی توانمندی آنان باشند و گوشه‌ای از کوشش و تلاش این بانوان را به جامعه معرفی کنند که در این گزارش به معرفی این بزرگواران پرداخته شده است.

صمیره حاجی‌بیگی

صمیره حاجی‌بیگی یکی از بانوان معرفی شده در جشنواره طنین از شهرستان ملکشاهی بود.

این بانوی ایلامی که سال گذشته به عنوان بانوی برتر استان در جشنواره زنان تاثیرگذار معرفی شد، نویسنده و پژوهشگر برتر در دانشگاه شوشتر مشغول فعالیت است.

وی که مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری ایلام و ملکشاهی است به عنوان بسیجی نمونه کشوری، معلم نمونه استان، ناظر شورای نگهبان و دبیر ستاد امر به معروفی و نهی از منکر معرفی شده است.

صمیره حاجی‌بیگی همچنین دبیر ستاد خیرین مدرسه‌ساز ایلام و ملکشاهی، رئیس شورای حل اختلاف، سرمربی صالحین و رییس کارگروه خانواده فرمانداری ملکشاهی نیز فعالیت داشته است.

فاطمه جام سحر

فاطمه جام سحر متولد ۱۳۵۵ از شهرستان دهلران، کنشگر فعال در زمینه ازدواج آسان بوده و سال‌ها به آموزش تربیت رشته‌های قرآنی، مُبلغ، مداح، حافظ قرآن، فعال در عرصه تجوید، صرف و نحو و ارائه مشاوره خانواده مشغول فعالیت بوده است.

وی مدیریت طلبه‌های جهادی استان، مدیر برتر کشوری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و حائز رتبه برتر در جشنواره مهرواره باتور بود و رتبه کشوری به عنوان بانوی برتر در زمینه ازدواج و تامین جهیزیه برای نیازمند را در کارنامه خود دارد.

این بانوی فرهیخته همچنین فرمانده برتر پایگاه بسیج در جشنواره مالک اشتر در سطح کشور و فعالیت چشمگیری در حوزه فرهنگی با رویکرد حجاب و عفاف دارد.

ملوک صفری

ملوک صفری سرپرست یک خانواده پنج نفره است که با تلاش و پشتکار خود سعی در تربیت فرزندان توانمند و برجسته داشته و یکی فرزندان وی، پزشکی موفق است.

این بانوی پر تلاش با وجود اینکه یکی از فرزندان وی معلول بوده اما با خود اشتغالی توانسته است هزینه‌های زندگی را تامین نماید.

وی با راه‌اندازی دستگاه اسکاج زنی در منزل به تولید و درآمدزایی پرداخته و نقش مهمی در حفظ بنیان خانواده داشته است.

زهرا فتاحی

زهرا فتاحی متولد سال ۱۳۵۱ از شهرستان ایلام که به عنوان کنشگر فرهنگی، مسئول کانون جوانان بسیج، مدرس دانشگاه و مشاور دانشجویان، مسئول آموزش خانواده در مدارس، مسئول مجمع فاطمیون شهر کامیاران بوده است.

وی همچنین مسئول بانوان فرهیخته شهر کامیاران در استان کردستان بوده و در استان ایلام نیز با عضویت در هیأت اندیشه ورز جامعه زنان سپاه استان، سرمربی صالحین شهرستان ایلام، چوار و سیوان و مشاور خانواده در سطح روستاها فعالیت می‌کند.

گلنسار دل پیشه

گلنسار دل پیشه یک مادر است، مادر یک شهید مفقودالاثر که امروز در جشنواره طنین حاضر شد تا از همه ۳۶سال دلتنگی و فراغت فرزندش بگوید.

وی مادری است از جنس زنان اصیل و نجیب ایلامی، امروز آمده بود با همان لباس محلی، گُلوَنی قرمز و سیاه و هنگامی که لحظه‌لحظه از فراغ و دلتنگی‌اش برای دیدار نورمحمد بابایی پسر مفقودالاثرش سخن می‌گفت، می‌توانستی از طنین صدایش وسعت قلب غم‌دیده‌اش را در دوری فرزند حس کنی و غم تحمل این همه سال دوری را در چین و چروک صورت پر مهرش و فروغ چشمانش جستجو کنی.

او امروز آمده بود تا به عنوان یک مادر، از فرزندش که ۳۶سال است در انتظار و حسرت دیدارش یا خبری از وی به سر می‌برد، برای ما بگوید تا بفهمیم این سرزمین با چه قصه ها و غصه های حفظ شده است.

کبری غیاثی

کبری غیاثی یکی دیگر از آن ۹بانوی تاثیرگذار و موفق جشنواره طنین بود که خود را متولد ۱۳۴۷شهرستان ایلام معرفی کرد.

وی نائب رییس فدراسیون تیراندازی کشور، مربی موفق رشته تیراندازی تفنگ بادی، مربی منتخب ورزشکاران استان و کشور بوده و دارای مدرک ارشد مدیریت ورزشی است.

وی از اعضای ثابت تیم ملی بوده و در المپیک "ریو" نیز حضور داشت و ورزشکاران نام‌آوری همچون آرمیتا صادقیان، پوریا نوروزیان، جواد فروغی و حسین کریمی که همگی مدال‌آور در تیم ملی کشور بین‌المللی هستند از شاگردان این مربی موفق هستند.

زینب حاتمی نصاری

زینب حاتمی نصاری یکی دیگر از بانوان توانمند ایلامی است که متولد سال ۱۳۵۷بوده و به عنوان کارآفرین برتر شهرستان‌های ایوان و ایلام معرفی شده و کارشناسی ارشد حقوق است.

این بانوی توانمند به عنوان بانوی برتر در جشنواره کشوری بانوی برتر معرفی شده و به عنوان مادر نمونه، مدیر تعاونی برتر استان، دارای نشان ملی گلیم بافی و رتبه اول بسیج اصناف استان می باشد.

این بانوی پر تلاش با راه‌اندازی کارگاه قالیبافی در حال حاضر ۵۰۰دار قالی با ۲۵۰ بافنده نقش مهمی در حفظ اصالت و تولید فرش دستباف در استان دارد.

معصومه شاکری

معصومه شاکری متولد ۱۳۵۷شهرستان بدره معلم نمونه و کنشگر فعال فرهنگی و حافظ کل قرآن کریم است.

وی سرمربی حلقه صالحین شهرستان بدره بوده و در حوزه حجاب و عفاف، فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی نقش فعالی داشته و دارای تحصیلات ارشد فلسفه است.

این بانوی توانمند، رتبه دوم مسابقات قرآنی و عترت در سال ۱۴۰۲و منتخب مسابقات کشوری در سال ۱۴۰۱بوده است.

زهرا شفیعی

زهرا شفیعی متولد سال ۱۳۶۹شهرستان ایوان یک بانوی روشندل است که با ممارست توانسته حافظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه باشد.

وی که بیش از ۶۰رتبه استانی و کشوری و سه رتبه بین‌المللی دارد در مسابقات کشور اردن حائز رتبه سوم شده است.

این بانوی پر تلاش با حمایت مادرش توانسته است موفق به حفظ قرآن کریم شود و با وجود اینکه مادر وی بی‌سواد است اما با تهیه نوار کاست و پیگیری مستمر و تشویق فرزند نابینایش توانسته است به این موفقیت دست یابد.

مادر این بانوی فرهیخته از پشتکار فرزندش سخن گفت و افزود: دخترم اکنون در فضای مجازی برای افراد روشندل به آموزش قرآن می‌پردازد و در منزل و آموزشگاه نیز بچه‌های روشندل را در زمینه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه یاری می‌کند.

به گزارش ایرنا، در فصل برگ ریز پاییز رویداد رسانه‌ای طنین شاهد روایتگری بانوان ارزشمند و توانمند استان ایلام بود که بررسی توانمندی و تلاش و پشتکار آنان بیانگر حضور فعال زنان ایلامی در عرصه‌های مختلف است.

با امید به اینکه در سال‌های آتی بانوان فرهیخته و توانمند دیگر استان مه در عرصه‌های علمی و آموزشی، ورزشی، فناوری و ...حائز مقام و جایگاه‌های ارزنده قابل تحسینی هستنند، بیشتر به مردم معرفی شوند.

#حریم_رسالت
#طنین_ایلام_دروازه_عتبات_عالیات
#تیم_خبری_ایرناـداـایلام
#زنان_توانمند