مشهد- ایرنا - دومین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت با حضور پژوهشگران، متخصصان و اساتید حوزه تغذیه و فناوری امروز، چهارشنبه در کلانشهر مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، دبیر این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش به مناسبت ۲۵ مهر ماه و همزمان با روز جهانی غذا با هدف بررسی چالشها، فرصتها و تهدیدهای حوزه غذا با حضور پژوهشگران و اندیشمندان برگزار می‌شود.

دکتر سیدمحمدعلی رضوی افزود: این همایش در قالب محورهای تولید و فرآوری غذا، جامعه و دسترسی به غذا، مصرف و سلامت غذا، تاب‌آوری، ثبات و پایداری و با ارائه مقالات مرتبط با همین موضوعات آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این همایش به مدت یک روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه علمی این همایش رسیده است که ۱۰۴ عنوان آن در قالب پوستر، سخنرانی و غیره ارائه می‌شود.

وی اظهارکرد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با همکاری صنایع، نهادهای آموزشی و اجرایی با هدف تولید، گسترش و انتشار دانش، سیاست گذاری و ترویج سیاست های مبتنی بر قوانین، توسعه زیرساخت ها و تبادل دستاوردهای پژوهشی در حوزه امنیت و ایمنی غذا که در نهایت به ارتقاء سلامت جامعه منجر خواهد شد اقدام به برگزاری این همایش کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت گسترده متخصصان و اندیشمندان حوزه های مرتبط اعم از علوم کشاورزی، صنایع غذایی، بهداشت، پزشکی، مسوولان اجرایی و نمایندگان نهادهای قانونگذاری، دستاوردهای همایش به ارتقاء سلامت جامعه و مصرف کنندگان منجر شود.

۱۶ اکتبر مصادف با ۲۵ مهر ماه به نام روز جهانی غذا نامگذاری شده است.