بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاک‌سازی آلودکی نفتی در چهار مایلی جزیره خارگ برای نخستین بار در آب‌های سرزمینی با روشی نوین و تخصصی (ساید بوم و براش) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی‌نسب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشت نفت از خطوط انتقال نفت در چهار مایلی جزیره خارگ یکشنبه هفته جاری گزارش شد که بلافاصله پس از دریافت گزارش، پایش منطقه و اقدامات لازم مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، شناور "ناجی ۲۳" به محل وقوع آلودگی اعزام و در ادامه عملیات ۲ لکه نفتی دیگر در پایش هوایی توسط پهپادها شناسایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس گزارش تکمیلی، روز گذشته، شناور "دریاپاک ۱" در ساعت ۶:۳۵ عملیات پایش خود را آغاز کرد و با مشاهده آلودگی در منطقه، با توجه به شرایط مناسب جوی، از تجهیزات تخصصی و بازوهای شناور (LORS) برای پاکسازی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

پاکسازی ساحل بوشهر از آلودگی‌های نفتی آغاز شد

ساحل بندر بوشهر از لکه‌های نفتی پاک‌سازی شد

شکیبی‌نسب با اشاره به مشارکت شرکت نفت فلات قاره در این عملیات، یادآور شد: تمامی اقدامات برای جلوگیری از گسترش آلودگی و پاکسازی کامل منطقه در حال انجام است و وضعیت منطقه به‌طور مداوم پایش می‌شود.

وی ادامه داد: ویژگی خاص این عملیات بکارگیری روشی نوین و تخصصی برای پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی است که این مهم با استفاده از ظرفیت شناور تخصصی "دریاپاک ۱" برای نخستین بار در آب‌های کشور انجام شده است.

شکیبی نسب گفت: پاک سازی با شیوه ساید بوم و براش در مقایسه با دیگر روش‌ها، موثرتر، کم‌هزینه‌تر و بدون نیاز به پاشش مواد امحا کننده لکه‌های نفتی است.