تهران- ایرنا- نماینده فراکسیون «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان گفت که رژیم صهیونیستی در محاسبات خود مبنی بر اینکه ترورها و حملات منجر به سردرگمی و فروپاشی مقاومت می شود، اشتباه کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حسین الحاج حسن در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: مقاومت اسلامی لبنان با شروع تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور، ضربات دردناکی را به اسرائیل وارد کرد و وزیر جنگ این رژیم درباره گستردگی عملیات «بنیامینا» صحبت کرد.

وی با بیان اینکه مقاومت با اشغالگران مقابله می کند، افزود: دشمن در محاسبات خود مبنی بر اینکه ترورها و حملات منجر به سردرگمی و فروپاشی مقاومت می شود، اشتباه کرد.

این نماینده لبنانی درمود آتش بس نیز گفت: سخن پخته‌ای در این باره ندارد، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تحرکاتی دیپلماتیک را آغاز کرده اما چیز شفافی در این خصوص وجود ندارد که بتوان روی آن حساب باز کرد.

حسین الحاج حسن ادامه داد: به اطمینان خاطرهایی که آمریکا می دهد، اعتماد نداریم زیرا در مقابل یک دشمن خیانتکار قرار داریم، نمی توان به کشوری که به طور کامل از دشمن بربری صهیونیستی جانبداری می‌کند، اعتماد کرد. ما به هم پیمانان و ملت خود اطمینان داریم و علیرغم تلفات و فداکاری های گسترده، دشمن را شکست خواهیم داد.

وی درباره برخی صحبت ها مبنی بر اینکه جبهه غزه و لبنان جدا از هم هستند، اظهار داشت: مقاومت اسلامی لبنان از زبان شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد که اولویت ما مساله فلسطین و پشتیبانی از غزه است.

این مقام لبنانی گفت: اولویت ما علاوه بر پشتیبانی از غزه، مقابله با اشغالگران و توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه این منطقه است. مسئولیت اساسی ما مقابله با تجاوزهای اسرائیل و توقف آن است، مقاومت اسلامی برای محافظت از مردم لبنان هرکاری لازم باشد، انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوم مهرماه حملات گسترده ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حزب الله همزمان با عملیات‌های هوایی خود، مانع از پیشروی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در خاک لبنان شده است.

مقاومت اسلامی لبنان شامگاه یکشنبه پایگاه تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا را هدف حملات پهپادهای انفجاری خود قرار داد که بنا به اذعان صهیونیست ها، در جریان آن ۴ نظامی کشته و ۱۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان اخیرا با انتشار یک اینفوگرافیک اعلام کرد که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا هشتم اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳) در مجموع سه هزار و ۱۹۴ عملیات علیه مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.