تهران- ایرنا- تحلیلگران صهیونیست ضمن اذعان به توانمندی مقاومت اسلامی لبنان، ادعاهای تل آویو را درباره رفع خطر آن زیر سئوال برده و اعلام کردند که حزب الله با حمله به پایگاه تیپ گولانی ارتش اسرائیل ثابت کرد که همچنان قدرتمند است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «ران کوخاو» فرمانده سابق پدافند هوایی رژیم صهیونیستی به کانال۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: حزب الله موفق به حبس بیش از دو میلیون اسرائیلی در پناهگاه در بیش از ۱۹۰ شهرک و شهر شد که این نشان می دهد، حرف و حدیث ها درباره انهدام توان نظامی حزب الله درست و دقیق نیست و حزب الله همچنان مقادیر زیادی موشک و پهپاد در اختیار دارد.

«یسرائیل زیو» رئیس سابق شعبه عملیات رژیم صهیونیستی نیز گفت: تصور می‌کنم ما در نقطه ای به سر می‌بریم که حزب الله توان خود را بازیافته است. حزب الله با وجود ضربات دریافتی از ما، توان خود را بازیافته و این سئوال اساسی اکنون مطرح است که ما به کدام سمت می رویم؟

وی اذعان کرد: حزب الله توان کشاندن ما را به سمت جنگ فرسایشی خونین و دردناک برای مدت طولانی دارد و این دستاورد بزرگی برای آن است که نباید آن را نادیده گرفت.

زیو ادامه داد: مقامات اسرائیل به گونه ای از بازگشت ساکنان به شمال(سرزمین های اشغالی) سخن می گویند که گویا قرار است ظرف مدت کوتاهی بازگردند، در حالی که تصور نمی‌کنم به این زودی ها بازگشتی در کار باشد. از سوی دیگر، ما درگیر جنگ در غزه هستیم و این روی تمرکز نیروها تاثیر دارد. پراکندگی نیروها در چند جبهه، کار را سخت می کند.

در همین حال، «نیر کینینس» تحلیلگر صهیونیست هم اذعان کرد: به ما گفته شد که حزب الله درهم شکسته و نابود شده، اما روز یکشنبه (اشاره به عملیات بنیامینا در حیفا) ثابت شد که همچنان قوی است.

وی افزود: درست است که حزب الله فرماندهان خود را از دست داده و برخی تجهیزات نظامی اش از بین رفته، اما وضعیت آن بهبود پیدا کرده و با تمام قوا می جنگد. حقیقت تلخ این است که از زمان حمله پیجری، تنها تغییر رخ داده، افزایش دامنه آتش حزب الله از شهرک های (صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالی) به سمت حیفا است.

«عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی هاآرتص هم به نقل از منابع امنیتی رژیم اسرائیل در تل آویو گفت: حمله به پایگاه گولانی، ضعف و پوشالی بودن پدافند هوایی اسرائیل در رهگیری پهپادها و سرنگونی آنها را نشان داد. کابینه نتانیاهو چاره ای برای این موضوع نیاندیشیده است.

به نوشته رای الیوم، از زمان حمله حزب الله به پایگاه تیپ گولانی در جنوب حیفا، رسانه های رژیم صهیونیستی از توان حزب الله خبر داده و اینکه زمام امور را در دست گرفته است.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان شامگاه یکشنبه پایگاه تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا را هدف حملات پهپادهای انفجاری خود قرار داد که بنا به اذعان صهیونیست ها، در جریان آن ۴ نظامی کشته و ۱۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.