قشم - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حسین آراسته ورزشکار این جزیره در رقابت های بین المللی الیت کیک بوکسینگ گرجستان موفق به کسب مدال طلا شد.

رضا ذاکری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ورزشکار قشمی در این رقابت ها با غلبه بر حریفانی از ترکیه و گرجستان توانست مدال طلای وزن ۵۰ کیلوگرم را از آن خود کند.

وی ادامه داد: آراسته در دیدار فینال برابر حریف خود از کشور ترکیه توانست در راند اول با ناک اوت حریف مبارزه را مقتدرانه برنده شد و به مدال طلا دست پیدا کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: تیم منتخب سازمان جهانی الیت کیک بوکسینگ جمهوری اسلامی ایران، با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون انجمن‌های ورزش های رزمی در مسابقات جهانی این رشته در شهر تفلیس کشور گرجستان حضور یافته بود.

ذاکری اضافه کرد: تیم الیت کیک بوکسینگ کشورمان که حسین آراسته از جزیره قشم هم این تیم را در این رقابت ها همراهی می‌کرد، موفق شد با کسب ۳۶ مدال طلا و هشت مدال نقره به مقام قهرمانی دست یابد.

به گفته وی، با پایان یافتن این مسابقات، تیم گرجستان به عنوان میزبان موفق به کسب مقام دومی و تیم الیت کیک بوکسینگ ترکیه هم عنوان سوم را از آن خود کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: نمایندگان وزرات ورزش و جوانان کشورمان به سرپرستی کیانوش سقراطی، گرندمستر اردشیرداوطلب و تورج عنصری سرمربی تیم در مسابقات کاپ آزاد کیک بوکسینگ و هنرهای فردی کشور گرجستان که در روزهای ۲۰ تا ۲۳ مهر ماه با حضور هشت کشور از آسیا و اروپا برگزار شد، حضور داشتند.

کیک‌بوکسینگ (Kickboxing) ورزشی رزمی است که توسط کاراته‌کاران ژاپنی (اوسامو ناگوچی و تاتسو یامادا) در سال ۱۹۵۸ میلادی در ژاپن با ترکیب کاراته و به طور مشخص فول کنتاکت کاراته با موای تای بنیان‌گذاری شد.

کیک بوکسینگ ترکیبی از مشت و لگد است که طیف گسترده ای از سبک ها و قوانین را پوشش می دهد، در این رشته، مشت، لگد و ضربه با زانو مجاز بوده، اما آرنج ممنوع است، در مبارزه این ورزش همچنین بی تحرکی و انفعال مورد انتقاد قرار می گیرد و حتی می تواند توسط داوران جریمه شود.