تهران - ایرنا- دو مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که حزب الله لبنان یک سازمان قوی و سازمان یافته و دارای قابلیت های بزرگ است که حملات رژیم صهیونیستی نتوانسته بر قدرت آن تاثیر بگذارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از «شون رفن» از مقامات سابق سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل موسوم به (شاباک) نوشتند: هرچند که بسیاری از قابلیت‌های حزب الله لبنان را هدف قرار دادیم اما سرعت بازسازی حزب‌الله بسیار عالی است و باید این را در نظر بگیریم.

وی افزود: حزب الله یک سازمان قوی و سازمان یافته با یک زنجیره فرماندهی سازمان یافته، مجهز، مسلح و آموزش دیده است.

مقام سابق شاباک با اشاره به حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه حزب الله، افزود: این حملات، حزب الله را به زانو در نمی آورد حتی اگر با قدرت به زنجیره فرماندهی و کنترل آن ضربه بزنیم زیرا حزب الله همچنان از قدرت بزرگی برخوردار است.

«تامیر هایمن» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: باتوجه به سردرگمی در مورد چگونگی پایان نبرد، اسرائیل با یک جنگ بی پایان روبرو است که ما را به یک شکست راهبردی برجسته سوق خواهد داد و برتری نسبی اسرائیل را از بین خواهد برد.

وی افزود: به رغم آنکه حزب الله ضربه قوی خورد و حماس آسیب دید، اما همچنان برای اسرائیل بدترین احتمالات وجود دارد.

مناطق مرزی جنوب لبنان از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶مهر ۱۴۰۲)، یک روز پس از اعلام جنگ رژیم اسرائیل علیه مردم غزه، شاهد تبادل آتش بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله بوده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با شهادت تعدادی از فرماندهان حزب الله در اقدامات تروریستی و انفجار پیجرها از دوم مهرماه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و در ادامه با هدف از بین بردن قدرت حزب الله با بمباران ضاحیه جنوبی بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و تعدادی از فرماندهان محور مقاومت را به شهادت رساند.

اما این حملات و ترورها قدرت مقاومت اسلامی لبنان را از بین نبرد و در ادامه حزب الله مراکز حساس نظامی و حیاتی رژیم صهیونیستی در عمق سرزمین های اشغالی را با پهپاد و موشک هدف قرار داد که تعجب ناظران سیاسی و نظامی منطقه را برانگیخت.

در اثر این حمله‌ها، تاکنون برخی از پایگاه‌های رژیم اسرائیل نابود شده و ادوات نظامی از قبیل تانک‌ها، نفربرها و خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی نیز به هلاکت رسیده‌ یا زخمی شده اند.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به فرار از خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.