اراک - ایرنا - شهردار اراک گفت: ۴۰ رویداد شامل ۱۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اراک توسط شهرداری این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا محمودی روز چهارشنبه در نشست ارایه برنامه‌های هفته فرهنگی اراک در جمع خبرنگاران، افزود: در این هفته عملیات اجرایی هشت پروژه جدید به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز و هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: نواختن زنگ اراک در ۲۸ مهرماه همزمان با سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر در مدرسه صمصامی با حضور یکی از وزرا، گلباران قبور شهدا، داوری فتوماراتون در حمام اراگ، همایش مفاخر کشوری با حضور شخصیت‌های بزرگ اراکی، جشنواره موسیقی، برنامه کودکانه در مدرسه شهروندی، افتتاح تئاتر شهر، ورکشاپ هنرهای تجسمی، شب شعر طنز، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و نمایش فیلم اراک، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

شهردار اراک ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه زیست عفیفانه، نمایشگاه خوشنویسی، جشنواره غذا، مسابقات مختلف ورزشی و هنری، از دیگر برنامه‌ها است.

محمودی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی اراک، همه سلایق در نظر گرفته شده، گفت: روز اراک و هفته اراک فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهر است.

وی یادآور شد: نگهداشت و توسعه شهر از برنامه‌های اولویت‌دار بوده که در دستور کار قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

شهردار اراک افزود: توسعه کالبدی و فیزیکی شهر اراک مد نظر ویژه است اما این به معنا نیست که سایر بخش‌ها مورد نظر نیست.

محمودی اظهار کرد: شهر موجود زنده‌ای است که متولی آن تنها شهرداری نیست و برای توسعه در بخش‌ها، حمایت همه دستگاه‌ها را طلب می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این نشست گفت: محله در شهرها حلقه واسط بین شهر و شهروندان است در شورای ششم به موضوع محله‌محوری توجه ویژه شده است.

پیمان عین‌القضات افزود: شهر اراک به ۵۵ محله تقسیم شده و پیش‌بینی شده سال آتی اولین رخداد برنامه و بودجه برای هر محله در این شهر انجام شود.

وی بیان کرد: جابه‌جایی نسلی در حال انجام است و پرداختن به مسئله هویت یکی از راه‌های مهم برای مقابله با شکاف بین نسلی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نیاز است در راستای هویت برنامه‌های مختلف اجرا و تولید محتوای ویژه صورت گیرد.

عین‌القضات گفت: صیانت از هویت فرهنگی شهر اراک در دستور کار است و با جدیت دنبال می‌شود و یکی از برنامه‌ها در این راستا، هفته فرهنگی این شهر است.

وی تاکید کرد: باید با تلاش مضاعف، اراک به شهر رخدادها و رویدادها تبدیل شود و این شهر را برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف مهیا کرد.

۲۸ مهر تا چهارم آبان‌ماه به عنوان هفته فرهنگی اراک نامگذاری شده است.