زنجان - ایرنا - رئیس گروه نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: هم اکنون استانداردسازی بخش‌های مختلف ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان با مشارکت پیمانکار بومی در حال انجام است که طبق برآوردها تکمیل این طرح به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر حسین والی روز چهارشنبه در جریان بازدید مصطفی رشیدی رئیس امور نظارت بر برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور از چند پروژه ورزشی از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون این طرح ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تزریق و تامین اعتبارات لازم می توان به بهره برداری آن امیدوار بود.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح مهم استانی در سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به استان واگذار شد، اضافه کرد: با واگذاری این طرح مهم به استان طی خرداد امسال برای تکمیل آن پیمانکار بومی وارد عمل شد.

این مسوول با اشاره به مشکلات متعدد این طرح نیمه کاره، ادامه داد: هم اکنون استانداردسازی بخش های مختلف آن در حال انجام است در حالیکه طی ۲۰ سال گذشته در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه پیش از این یک هزار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای پیشبرد این طرح اختصاص یافت، اظهار داشت: این میزان منابع با توجه به حجم زیاد نواقص ورزشگاه کافی نبود و استانداردسازی بخش های شناسایی شده نیازمند تامین اعتبار سه هزار میلیارد ریالی است.

رئیس گروه نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: امیدواریم طبق رایزنی صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال جاری اعتبار یک هزار و ۵۰ میلیارد ریالی برای ادامه فعالیت این طرح اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان حداکثر تا آغاز لیگ برتر سال آینده تحویل فدراسیون فوتبال شود، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال ایران نیز با جدیت به دنبال تکمیل و بهره برداری از این مجموعه مطابق با استانداردهای تعیین شده است.

والی افزود: با بهره برداری از این طرح، امکان بازی های لیگ برتر و تیم ملی در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان مهیا می شود که تحقق این امر برای استان از ابعاد مختلف، آثار مثبتی به دنبال دارد.

رئیس گروه نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: در صورت وجود زیرساخت ها و احداث هتل های پنج ستاره نیز امکان بازی های بین المللی در این ورزشگاه فراهم می شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه تسریع در واگذاری این طرح از سطح ملی به استانی می توانست اتفاقات بهتری را رقم بزند، گفت: برطرف کردن نواقص ورزشگاه به تنهایی از عهده اداره ورزش و جوانان استان خارج است از این رو با همکاری استانی، کارشناسان فنی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز به پیشبرد کارهای این طرح کمک می کنند.

رئیس امور نظارت بر برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین از استخر قهرمانی شهر زنجان و سالن سه هزار نفری ابهر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد بازدید کرد.

عملیات احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ مترمربع زیربنا در سال ۸۴ آغاز و مسوولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شد.

ابتدا قرار بود این طرح طی چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ شهر زنجان به بهره‌برداری برسد اما متاسفانه روند اجرای آن بسیار طولانی‌ شد که در نهایت مسوولیت آن برای تکمیل سریعتر به استان انتقال یافت.