مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: میانگین دما در مناطق مختلف این استان از فردا (پنجشنبه) روند افزایشی داشته و این شرایط تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد.

علی الهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل‌های هواشناسی جو به نسبت پایداری در استان خراسان رضوی تا روزهای ابتدایی هفته آینده حاکم است.

وی با اشاره به روند کاهشی دما در خراسان رضوی تا روز پنجشنبه (فردا)، بیان کرد: بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل‌های هواشناسی، دمای هوای مشهد برای امروز در گرمترین ساعات به ۲۱ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۹ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: وزش باد از امروز تا روز شنبه هفته آینده در برخی از ساعات شدت می گیرد و در نواحی بادخیز استان سبب ایجاد گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس و بردسکن با ۳۱ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند و در این مدت بیشترین میزان سرعت وزش باد نیز از بردسکن با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

الهی گفت: شب گذشته کلانشهر مشهد نوسانات دمایی بین ۱۰ تا ۲۳ درجه را به ثبت رساند.