کرمانشاه - ایرنا - در هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی فهیمه صالحی از استان کرمانشاه با آش عباسعلی کرمانشاهی رتبه برتر کشور را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، هفدهمین جشنواره آش ایرانی به میزبانی شهر زنجان در حالی برگزار شد که فهیمه صالحی از استان کرمانشاه برای چندمین بار مقام برتر ملی را از آن خود کرد که به همین بهانه گفت و گویی با او داشتیم.

به گفته فهیمه صالحی در جشنواره اخیر ۴۰ شرکت کننده از اقصی نقاط ایران زیر نظر ۲ آشپز خارجی و چهار داور بین المللی به رقابت پرداختند و در ۱۰ آیتم مانند تزیین و سفره آرایی، اصالت و آگاهی آشپز از خواص و مواد آش و نیز پوشش مناسب به طور کامل ۱۰۰ امتیاز آن را کسب کرده است.

وی افزود: این سومین بار است که در مسابقات آش ایرانی در زنجان مقام برتر را کسب می کنم ضمن اینکه قبل از کرونا نیز در جشنواره غذایی جاده ابریشم در همین شهر زنجان با خورشت خلال کرمانشاهی باز هم مقام اول جشنواره را به دست آوردم.

صالحی توضیح داد: شهر زنجان در زمینه جشنواره غذا بسیار فعال است و ۱۰ سالی می شود که در این جشنواره شرکت می کنم.

وی در خصوص چگونگی آشنایی با این جشنواره‌ها و شرکت فعال در آنها نیز گفت: در ابتدا به عنوان شغل خانگی شروع به پخت و فروش آش می‌کردم که به مرور پیدا کردن مشتری‌های ثابت باعث شناخته شدن من و دعوت به جشنواره‌ها شد.

او افزود: همین شناخته شدن باعث شد تا به جشنواره های ترکیه و سلیمانیه عراق نیز برای عرضه و فروش دعوت شوم و در تمام این مدت پسرم فرهاد پا به پای من همراهم بوده است.

به گزارش ایرنا، هفدهمین جشنواره آش ایرانی روزهای پنجم و ششم مهرماه جاری در شهر زنجان برگزار شد.

آش عباسعلی کرمانشاه قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و نامش را از آشپزی گرفته است که آن را برای روزه داران در ماه رمضان می پخت، در این آش کرمانشاهی از انواع حبوبات، گوشت، سبزی‌ها و روغن کرمانشاهی استفاده می‌شود و از خصوصیات اصلی آن کش آمدن است و طبخ آن حوصله می‌خواهد.

استفاده از روغن معروف کرمانشاهی یکی از ویژگیهای بارز و متمایز آش عباسعلی است.