اهواز- ایرنا - مالک شرکت پارس پترو شوشتر در خصوص خسارت ناشی از آتش‌سوزی در این شرکت گفت: ارزیابی خسارت در حال انجام است و هنوز به طور کامل برآورد نشده است.

محسن قلی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جزئیات حادثه و خسارات وارده اظهار کرد: براساس بررسی اولیه پیش‌بینی می‌شود ۴۰ درصد مخازن خسارت دیده‌اند، هشت هزار تن مواد سوخته است و علاوه بر آن برخی سکوهای بارگیری و برج‌ها دچار آتش سوزی شده‌ است.

وی بیان کرد: این شرکت در مجموع ۲۲ مخزن بزرگ و کوچک دارد که در این حادثه حدود هشت مخزن دچار حادثه شدند.

مالک شرکت پارس پترو شوشتر با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار و دارای تجهیزات گران قیمت و به روز است گفت: خوشبختانه به آزمایشگاه هیچگونه آسیبی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه مخازن شرکت حاوی هشت هزار و ۸۰۰ تن بنزین یا مواد اولیه بودند گفت: ۲ خودرو براساس روال همیشگی در حال بارگیری بودند که در انتهای بارگیری یکی از خودروها دچار حادثه شد.

جلوگیری از وقوع فاجعه با تزریق فوم

وی افزود: پس از وقوع حادثه، بلافاصله دستگاه‌های تزریق فوم وارد مدار شدند و همین امر موجب شد با وجود سوختن در مخازن، از گسترده شدن حادثه یا انفجار های بزرگ جلوگیری به عمل آید.

به گفته مالک این شرکت، مصدومان حادثه در مجموع ۶ نفر بودند که از این تعداد چهار نفر در بیمارستان شوشتر تحت مداوا قرار گرفتند و سه نفر دیگر با توجه به میزان سوختگی به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند.

قلی‌زاده حال مصدومان حادثه را پایدار اعلام کرد و هر گونه خبری مبنی بر فوت شدن فردی در این حادثه تا این لحظه را رد کرد.

از سرگیری تولید پارس پترو شوشتر تا سه ماه آینده

وی یادآورشد: بیمه حوادث و تامین اجتماعی در این شرکت به صورت کامل برقرار بوده و شرایط فنی لازم برای مهار آتش‌سوزی نیز وجود داشته است که بلافاصله پس از حادثه نیز وارد مدار شدند و مهار آتش سوزی را انجام دادند.

مالک شرکت پارس پترو شوشتر ادامه داد: علاوه بر دستگاه تزریق فوم به مخازن، ورود و خروج خودکار هوا در مخازن انجام شده است که همین امر نیز از بروز فاجعه بزرگتر جلوگیری کرده است.

قلی‌زاده بیان کرد: بلافاصله پس از اتمام ارزیابی اقدامات عمرانی در شرکت برای رفع آسیب‌ها آغاز می‌شود و پیش بینی میکنیم تولید در این شرکت تا سه ماه آینده از سرگیری شود.

به گفته وی این شرکت برای ۱۸۳ نفر اشتغالزایی داشته است.

براساس این گزارش آتش در مجموعه صنعتی پارس پترو شوشتر شامگاه سه‌شنبه بر اثر برخورد تانکر با مخزن ذخیره سوخت آغاز شد و ساعت ۲:۳۰ بامداد روز چهارشنبه نیز مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان علت بروز حادثه آتش‌سوزی در شرکت پارس پترو شوشتر را رعایت نشدن نکات ایمنی در سوختگیری عنوان کرد.

به گفته رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، ۶ دستگاه خودروی آتش‌نشانی و ۱۵ آتش نشان برای مشارکت در مهار آتش‌سوزی به شوشتر اعزام شدند. همچنین ۱۰ تیم امدادی شامل نیروهای امدادی شهرستان‌های شوشتر، گتوند، مسجد سلیمان، دزفول، لالی، باوی، شوش و تیم واکنش سریع استان در محل حادثه حضور داشتند.