ایلام - مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در ایناستان وجود دارد، گفت: عملیات بهسازی ۲۲ کیلومتر راه عشایری "سرچم دهارون" و منطقه "گلال شهدا" در شهرستان چوار تا منطقه "شیره پناه" شهرستان ایوان در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، " جواد خانزادی" روز چهارشنبه در جریان بازدید "سارا فلاحی" نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از روند بهسازی جاده عشایری گلال شهدا در منطقه بولی شهرستان چوار، اظهار کرد: در راستای رفع نیازهای جامعه عشایری استان یکی از مسیرهای مهم و تاثیرگذار همین مسیر روستای سرچم دهارون به سمت سد گلال بوده که بهسازی و تعمیر این مسیر، یکی از مطالبات به حق مردم و عشایر منطقه است.

وی تصریح کرد: این مسیر شامل ۲۲ کیلومتر راه عشایری به صورت ایل‌راه است که از روستای سرچم دهارون شروع و تا منطقه عشایری گلال شهدا ادامه داشته و از آنجا نیز منطقه "شیره پناه" در شهرستان ایوان ختم می‌شود و با توجه به درخواست عشایر منطقه، امسال عملیات بهسازی این مسیر دستگاه‌های و ماشین‌آلات راهسازی امور عشایری آغاز شده و دامداران این ۲ شهرستان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام اعتبار بهسازی این مسیر را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که از این میزان، ۱۳۰۰ کیلومتر در مناطق قشلاقی قرار دارد.

خانزادی بیان کرد: در بازدید نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی این مسیر آغاز شده و امید است که قبل از آغاز کوچ عشایر در اسرع وقت بهسازی، مرمت و در اختیار عشایر عزیز قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، مهران، ملکشاهی، چوار و ایوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، اظهار کرد: این جاده یکی از مهم‌ترین مسیرهای تردد عشایر منطقه بوده که بهسازی و ترمیم اساسی آن از مطالبات همیشگی عشایر استان ایلام است.

"سارا فلاحی" با تاکید بر اینکه احداث راه‌های عشایری باید به گونه‌ای باشد که در مقابل بارندگی و سیل مقاومت لازم را داشته باشد، افزود: مردم منطقه به ویژه عشایر گلال شهدا با توجه به سخت گذر بودن منطقه، درخواست بهسازی مسیر دسترسی و راه عشایری را داشتند که امروز با تلاش امور عشایر استان، این پروژه آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با مردم روستاهای بولی دیدار کرد و پیگیر مطالبات آنها در خصوص تکمیل طرح هادی روستا شد.