همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: آماده احیای سوله‌های بدون استفاده منطقه پرسی گاز و جنب مدارس مرحوم علاقبندیان به منظور گسترش فعالیت‌های ورزشی هستیم.

علی حقیقی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از پیگیری‌های آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدن در خصوص احیای سوله‌های بدون استفاده در منطقه پرسی گاز و محدوده مدارس مرحوم علاقبندیان اظهار کرد: این سوله‌ها مربوط به یکی از نهادهای دولتی است و ما این آمادگی را داریم که در صورت واگذاری، فعالیت گسترده ورزشی را برای عموم مردم منطقه در آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از هیات‌های ورزشی همدان آمادگی لازم را برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های ورزشی در این سوله‌ها دارند.

حقیقی ادامه داد: در صورت واگذاری سوله‌ها، پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوزهای مورد نیاز برای تبدیل آنها به سالن ورزشی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی در این منطقه محدود است و فعال‌سازی سوله‌ها می‌تواند کمک شایانی به توسعه فعالیت‌های ورزشی در بین مردم منطقه داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به وضعیت مطلوب ورزش‌های همگانی در این استان گفت: رشته‌هایی همچون ورزش صبحگاهی به صورت رایگان و براحتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: این آمادگی وجود دارد تا در هر منطقه یا محله بخواهیم ایستگاه ورزش صبحگاهی را ایجاد کنیم به خصوص مناطق حاشیه شهر همدان که توسعه سلامت شهروندان به جهت کثرت جمعیت متمرکز بسیار حایز اهمیت است.