تهران - ایرنا - جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اظهارات «آنالنا بائربوک» وزیر امورخارجه آلمان در حمایت همه جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه در بیانیه ای با اشاره به گفته های وزیر خارجه آلمان در حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی با بهانه حفاظت از خود آورده است:‌ این اظهارات توجیه خطرناکی برای هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی به بهانه حضور افراد مسلح در آنجا است.

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان به تازگی طی اظهاراتی در پارلمان این کشور با دفاع از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه با این ادعا که جنبش حماس از اماکن غیرنظامی در نوار غزه برای پنهان شدن استفاده می‌کند، هدف قراردادن اماکن غیر نظامی در غزه را به زعم خود دفاع رژیم صهیونیستی از خود دانست.

وزیر خارجه آلمان پیش از این نیز در ادامه مواضع حمایتگرانه سران برلین از رژیم صهیونیستی، در گفت و گو با خبرگزاری «بلومبرگ»، نه تنها جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی را در نوار غزه و لبنان محکوم نکرد بلکه ادعا کرده بود که هر طرف دیگر نیز مانند رژیم اسرائیل در شرایط کنونی همین رفتار را از خود نشان می داد.

جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود این ادعا را که اماکن غیرنظامی در نوار غزه تنها به دلیل اینکه دشمن صهیونیستی ادعای حضور نیروهای مسلح در آنها را دارد، نباید مورد حمایت قرار گیرد، غیر قابل قبول دانست.

این جنبش افزود: دولت آلمان باید در مواضع و سیاست های خود در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی تجدید نظر کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اضافه کرد: باتوجه به جنایات وحشیانه رژیم صهونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه، حمایت نظامی از این رژیم اشغالگر، آلمان را در نقض حقوق بشر شریک می‌کند.

این جنبش با اشاره به اینکه وزیر خارجه آلمان باید به جای این اظهارات خطرناک در مورد هدف قراردادن غیرنظامیان در نوار غزه، رویکرد سایر کشورهای اروپایی را دنبال کند که اعلام کرده‌اند ارسال سلاح به رژیم اشغالگر اسرائیل را متوقف کرده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه افزوده است: وزیر خارجه آلمان باید جنایات ضد بشری رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان و هدف قراردادن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) بعنوان نقض آشکار قوانین بین المللی را محکوم می کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.