سنندج- ایرنا- نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به هنر و هنرمندان، مانع از گسترش بسیاری از آسیب های اجتماعی و بیماری های روانی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید کریمیان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: امروز هر قشری به هنر نیاز دارد و توجه به هنر باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه کردستان و مریوان به میزبانی تئاتر خیایانی افتخار می کند، افزود: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان قدمتی طولانی دارد و این جشنواره نشان از فرهنگ اصیل، ادب و عرفان منطقه مریوان و سروآباد دارد.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مریوان به عنوان شهر نهادها و فعالان مدنی شناخته می شود و پیشتاز فرهنگ و ادب استان بوده و هست.

کریمیان با بیان اینکه در جشنواره تئاتر خیابانی می توان فرهنگ اصیل منطقه را به جهان بشناسانیم، اضافه کرد: هنرمند با اجرای خود، مردم را به کار نیک و تاثیرگذار دعوت می کند و نقش مهمی در جامعه دارد.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۲۱ مهر آغاز شده بود که مراسم اختتامیه آن اکنون در سالن آموزش و پرورش مریوان در حال برگزاری است.