قصرشیرین- ایرنا- ورود ریزگردها و نفوذ گرد و غبار به جغرافیای قصرشیرین در غرب کرمانشاه باعث کاهش دید افقی و آلودگی هوای این شهرستان مرزی طی امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه شد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین امروز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار در سطح شهرستان حداکثر ۶ هزار متر است که چهار هزار متر از حد استاندارد هوای سالم ( ۱۰ هزار متر) کمتر است.

امیرپرویز نجفی افزود: گرد و غبار و آلودگی هوای در جغرافیای شهرستان قصرشیرین تا روز شنبه ادامه خواهد که برای روزهای جمعه و شنبه گرد و غبار شدیدتر و کاهش دید افقی محسوس‌تر خواهد بود.

وی اظهار کرد: دمای کنونی این شهرستان ۳۵ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی موجود در هوا نیز ۲۰ درصد است ضمن اینکه باد نیز با سرعت ۶ متر بر ثانیه به صورت ملایم در حال وزیدن است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: از ابتدای مهرماه جاری تاکنون قصرشیرین هفت روز درگیر گرد و غبار و کاهش دید افقی ناشی از نفوذ ریزگردها به آسمان این منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا، میزان بارندگی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۲.۵ میلی‌متر بوده است.

طبق توصیه کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز قصرشیرین خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار موجود در منطقه غالبا نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی ایران می شود.

شهرستان گرمسیری قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.