ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارندگی ها که در استان از اوایل هفته جاری آغاز شده، از روز پنجشنبه تشدید می شود و علاوه بر آن، شاهد کاهش قابل توجه دما در استان نیز خواهیم بود.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امروز هم بارندگی ها در نقاط شمالی استان ادامه دارد، افزود: با افزایش گرادیان خطوط فشاری در سطح زمین بر سرعت وزش باد به ویژه در نیمه جنوبی آذربایجان غربی افزوده می شود.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب ایجاد گرد و خاک در نقاط جنوبی خواهد شد، اضافه کرد: کاهش دما نیز که از هفته جاری آغاز شده در هفته آینده محسوس تر خواهد بود.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته بارشهای پراکنده ای در شمال استان از جمله شهرهای چالدران، پلدشت، ماکو و شوط ثبت شد که بیشترین میزان از چالدران و شوط با سه میلیمتر بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: هشدار زردی در این باره صادر شده که از شهروندان درخواست شده تا اطلاع ثانوی از تردد در کوهپایه ها و نقاط مرتفع به علت وزش باد و همچنین احتمال وقوع رعد و برق خوددداری کنند.

صابری گفت: به کشاورزان نیز توصیه می شود برای کاهش خسارتهای احتمالی نسبت به جمع آوری سریع محصولات و انتقال آن به نقاط سرپوشیده اقدام کنند.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در شبانه روز گذشته دمای مرکز استان بین مثبت هفت و ۲۴ درجه سانتی گراد در نوسان بوده و شهرستان تکاب با دمای مثبت چهار درجه سانتی گراد سردترین و شهرستان های مهاباد و بوکان با مثبت ۲۸ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر ثبت شدند.

وی افزود: میزان کاهش دما همچنان تا هفته آینده و تا ۱۲ درجه سانتی گراد ادامه می یابد.