تهران - ایرنا - سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ضرورت تغییر پارادایم برای تبدیل شدن این سازمان به قطب مهارتی، گفت: نیروهای فرهیخته سازمان با توانمندی ذهنی بالا باید در تبدیل شدن فنی‌وحرفه‌ای به یک سازمان تقاضا محور و مشارکت جو، نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین محمدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان اینکه بدون تغییر پارادایم، حتی دو برابر شدن بودجه هم لزوماً نمی‌تواند تضمین کننده ارتقاء سازمان باشد، گفت: جذب مدرسین خبره، توسعه زیرساخت‌ها، استفاده از ابزار و فنون ارتباطات و برندینگ، کار منسجم مبتنی بر گفتگو و تعامل با شرکاء اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌ها برای تحول در سازمان است.

تقویت فرهنگ تحقیق و مهارت

تأکید بر فعالیت و تأثیرگذاری شورای عالی نظام فنی و حرفه‌ای، شکل‌گیری نظام صلاحیت حرفه‌ای در چارچوب اقتصاد دیجیتال، استفاده حداکثری از ماتریس ظرفیت آموزشی کشور و حرکت به سمت تنظیم‌گری از دیگر مهم‌ترین موضوعاتی بود که سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درباره آن سخن گفت.

وی افزود: مدیران استانی باید به جای اداره صرف، همراه رأس سازمان در انجام مأموریت‌ها باشند و با توجه به برنامه‌ریزی برای استانی شدن بودجه‌ها، با این رویکرد از مدیران استان‌ها حمایت کرد.

محمدی با تبیین اهمیت استان تهران در معادلات کشور از جمله وجود ۳۰ درصد صنایع در این استان بر ضرورت اهتمام ویژه سرپرست جدید این اداره کل برای بهره‌گیری از این ظرفیت، تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بودجه تسکین دهنده است نه تغییر دهنده، گفت: در یک برنامه سه تا ۶ ماهه به دنبال بهبود سطح معیشتی همکاران هستیم.

در این مراسم یعقوب نماینده به عنوان سرپرست اداره کل استان تهران معرفی و از زحمات ۱۴ ماهه سیدعلی حسینی مدیر کل سابق استان تجلیل شد.