تبریز - ایرنا - مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه موسسه های خیریه و گروه های مردمی در کنار و کمک حال دولت در رفع نیازهای گروه هدف هستند، گفت: اگر این موسسه ها و گروه ها نباشند دولت نمی تواند به تنهایی جوابگوی نیاز نیازمندان باشد.

به گزارش ایرنا، حمزه علی کوهساری روز چهارشنبه در همایش تجلیل از خیریه ها و تشکل های مردمی آذربایجان شرقی که در محل کمیته امداد این استان برگزار شد، به چرایی برگزاری این همایش ها اشاره کرد و افزود: ۲ گروه در جامعه هستند که اگر نبودند بسیاری از امور با مشکل مواجه می شد.

وی یکی از این گروه ها را کارآفرینان و فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر این گروه نبودند ایجاد اشتغال از سوی دولت برای همه امکان پذیر نبود.

کوهساری دومین گروه را خیران و گروه های جهادی و مردمی عنوان کرد و افزود: اگر این گروه نبودند حجم مراجعات برای درخواست کمک به دستگاه ها و کمیته امداد افزایش می یافت و بسیاری از نیازها بی پاسخ می ماند.

وی ادامه داد: برگزاری همایش تجلیل از خیران در همه استان ها برنامه ریزی شده و بیست و پنجمین مورد آن در آذربایجان شرقی در حال برگزاری است و ظرف ۲ ماه آینده در ۶ استان دیگر نیز برگزار خواهد شد تا به نوعی از فعالیت های موسسه های خیریه و نیکوکاران قدردانی شود.

کوهساری افزود: پس از اتمام همایش های تجلیل از موسسه های خیریه، همایش تجلیل از گروه های اقتصادی نیز در سراسر کشور برگزار می شود تا این گروه های اقتصادی که نقش مهمی در اشتغال پایدار مددجویان و توانمندسازی آنها ایفا می کنند تجلیل شوند.

وی با بیان اینکه موسسه های خیریه قهرمان ملی در رفع نیازهای مستمندان هستند، گفت: در حضور همه موسسه های خیریه و گروه های جهادی و مردمی باید عهد ببندیم تا دانش آموزی به خاطر ضعف مالی از تحصیل محروم نشود، گفتمان ازدواج آسان را در جامعه نهادینه کنیم و برای اشتغال و مسکن و درمان نیازمندان تلاش کنیم.

کمیته امداد یار و یاور محرومان و نیازمندان است

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول دوران فعالیت پرفراز و نشیب خود، همواره یار و یاور محرومان و نیازمندان بوده است، گفت: امام راحل متوجه جای خالی چنین نهادی در نظام اجرایی و سیاسی بودند.

بهرام سرمست ادامه داد: در ارتباط با چنین نهادی، نیازمند بازبینی برنامه ها و راهبردها هستیم و با اینکه کمک به نیازمندان بر اساس فرهنگ و آموزه های دینی، کاری شایسته است اما باید به سمت توانمندسازی نیازمندان حرکت کنیم.

وی افزود: توانمندسازی مددجویان، گامی رو به جلو، نوآوری و راهبردی تحول آفرین است و هر اندازه در زمینه اشتغال و کارآفرینی کار شود باز کم است.

وی به پیشینه تبریز در امور خیر و ریشه دواندن موسسه های خیریه در تاریخ این شهر اشاره کرد و گفت: تبریز به کمک این موسسه های است که امروز به شهری بدون گدا تبدیل شده است و بسیاری از مشکلات و نیازهای محرومان، از طریق این موسسات تامین و برآورده می شود.

به گزارش ایرنا، در همایش تجلیل از موسسه های خیریه و گروه های مردمی آذربایجان شرقی که بیست و پنجمین همایش کشوری بود از موسسه های خیریه، گروه های جهادی و تشکل های مردمی آذربایجان شرقی فعال در امور خیر تجلیل شد.

نشان ویژه خدمتگزاری این همایش به مدیر موسسه مستمندان تبریز اهدا شد.