ایلام - ایرنا - رییس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی ایلام از برگزاری اولین نمایشگاه اداوات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: نمایشگاه اداوات کشاورزی با حضور ۱۰ استان در حال برگزاری است.

"هرمز اقبالی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۶ شرکت تولیدکننده اداوات و تجهیزات کشاورزی از ۱۰ استان کشور برای اولین بار به میزبانی ایلام شرکت دارند.

وی افزود: اداوات، ماشین آلات و تجهیزات این نمایشگاه در بخش‌های مختلف کشاورزی مانند دام و طیور، آبیاری، زراعت و باغبانی در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

اقبالی ادامه داد: در قالب این نمایشگاه کشاورزان و کارشناسان این حوزه با جدیدترین فناروی‌ها و ابزارهای کشاورزی آشنا می‌شوند و در صورت تمایل اقدام به خرید دستگاه‌های مورد نیاز خود می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین ارائه برخی محصولات تولیدی کشاورزان استان نیز در این نمایشگاه برای معرفی و فروش عرضه شده است.

رییس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: در هنگام برگزاری این نمایشگاه دوره‌های آموزشی کاربردی برای کشاورزان و کارشناسان در خصوص کارایی اداوات و تجهیزات نوین کشاورزی نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی استفاده کشاورزان از اداوات و تجهیزات نوین کشاورزی و حرکت به سمت کشاورزی جدید باعث کاهش هزینه و انرژی و افزایش بهره‌روی و تولید بیشتر محصول خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه تا ۲۷ مهرماه از ساعت ۱۵ عصر تا ۲۱ شب در محل دائمی نمایشگاه های ایلام واقع در بوستان جنگلی چغاسبز دایر است.