تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تکواندو، گفت: داستان پاریس برای تمام شد و اکنون فکر و ذهن ما معطوف بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک لس‌آنجلس است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اصغر رحیمی در نشست خبری فدراسیون تکواندو، اظهار داشت: زمانی که المپیک تمام شد، جلسه‌ای برگزار و به بچه ها اعلام کردیم که همه چیز تمام شده و باید برای ۲۰۲۸ استارت بزنیم. در این مسیر، بازی‌های آسیایی را داریم. همچنین قهرمانی جهان و آسیا را در پیش داریم که برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: این بار فقط امتیازات دو سال مانده به المپیک برای تکواندوکاران در رنکنیگ محاسبه می‌شود و شرایط یک مقدار متفاوت شده است. ما آمادگی کامل داریم تا برنامه خود را ارائه دهیم و با قدرت کار را پیش می‌بریم. ارائه برنامه به وزارت ورزش و کمیته المپیک همراه با درخواست بودجه خواهد بود اما منتظر هم نمی‌مانیم و کار را پیش می‌بریم.

وی درباره مربیان تیم‌های ملی گفت: در دو سه سال گذشته کمترین اعتراض را درباره کادرفنی تیم‌های ملی داشتیم و از مربیان مختلفی استفاده کردیم. همه مربیان را رصد می‌کنیم و بر اساس نتایج، مربی برای تیم‌های ملی انتخاب می‌کنیم. در بخش مربیگری هم دنبال چهره‌های جدید هستیم.

رحیمی درخصوص برنامه‌های تیم‌های ملی تکواندو تصریح کرد: فدراسیون جهانی تکواندو و اتحادیه آسیایی توقع نداشتند ما در المپیک پاریس نتایج به این بزرگی کسب کنیم. توقع زیاد شده و خود ما هم آرام و قرار نداریم و می‌دانیم المپیک لس‌آنجلس خیلی به ما نزدیک است.

وی ادامه داد: چند استراتژی داریم که مهمترین موضوع این بود که تمرکزمان روی کار خودمان باشد تا انرژی تیم را هدر ندهیم. همه جا گفتیم برنامه اصلی ما المپیک ۲۰۲۸ است، چون می‌خواستیم فشار را از روی تیم دور کنیم. دیدید که بچه‌های ما چقدر خوب وارد زمین می‌شدند، چون آماده بودند.

رحیمی خاطرنشان کرد: الان برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی کردیم و در حال تکمیل آن هستیم. یکسری تکلیف برای استان‌ها تعریف می‌کنیم. برنامه محوری باید در ورزش حاکم باشد و همین کار را برای استان‌ها انجام می‌دهیم. مثلا یک استان تا پایان ۲۰۲۵ باید حداقل یک بازیکن در مردان و یک نفر در بانوان به ما تحویل بدهد.