یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ارتقای شاخص‌های نظام آموزشی در سطح این استان تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از همه ظرفیت‌ها در این زمینه باید در اولویت متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شورا را یکی از مهمرین شوراهای این استان دانست و اظهار داشت: استفاده از نظرات کارشناسان ونخبگان برای توسعه و ارتقای سیستم نظام آموزشی این استان باید به جد از سوی مسئولان در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید برنامه‌ها و مصوبات این شورا به صورت مستمر و عملیاتی از سوی همه نهادها برای توسعه نظام آموزشی اجرایی شود.

رحمانی بر حمایت همه جانبه همه نهادها از آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: می توان از تجربیات استان‌های موفق برای توسعه نظام آموزشی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی اصلی ترین عنصر توسعه هر جامعه را نیروی انسانی آگاه دانست و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های علمی و هوشمند به دانش آموزان باید در اولویت کار نظام آموزشی استان باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: با برنامه ریزی و حمایت دولت اعتبارات خوبی برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در سطح کشور تخصیص خواهد یافت.

رحمانی ادامه داد: نیاز است برنامه و بودجه و نوسازی مدارس نسبت به تامین اعتبارات لازم برای توسعه و تجهیز مدارس بخصوص نمازخانه های مدارس همکاری لازم را داشته باشند.

وی پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض مدیریت شهرداری های استان را ضروری دانست و گفت: شهرداری‌ها موظف هستند طبق قانون پنج درصد از عوارض وصولی خود را که سهمیه قانونی آموزش و پرورش است، به حساب آموزش و پرورش واریز کنند.

بیشتر بخوانید:

اجرای برنامه شاخص و تحولی در آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد + فیلم

توسعه و تعالی نظام آموزشی کهگیلویه وبویراحمد در اولویت است

اجرای ۱۲ برنامه شاخص تحولی در آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: در این نشست پرداخت نشدن عوارض از سوی برخی از شهرداری های استان، توسعه و تجهیز سیستم سرمایشی گرمایشی مدارس، تجهیز نمازخانه های مدارس به فرش و موکت، توسعه خوابگاه های شبانه روزی در استان و برنامه ریزی برای جاماندگان از تحصیل در دستور سومین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال جاری بوده است.

محمد جمالی آرند بیان کرد: در این جلسه با توجه به تاکید استاندار بر پرداخت عوارض از سوی شهرداری ها به اموزش و پرورش نیاز است شهرداری ها همکاری لازم را انجام دهند.

وی بدون اشاره به آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سطح این استان تصریح کرد: توسعه خوابگاه‌های دانش آموزشی نقش مهمی در ترغیب دانش آموزان به تحصیل در مناطق محروم دارد.

پنج خوابگاه دانش آموزشی با حمایت کمیته امداد در سطح استان دایر شده است که از این تعداد تنها خوابگاه دیشموک و دهدشت فعال هستند.

جمالی آرند آموزش و پرورش این استان را نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان انست و گفت: نهاینه شدن این رویکرد در کهگیلویه وبویراحمد مسیر توسعه را هموار خواهد کرد.

۱۷۲ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در مناطق ۱۳ گانه این استان در حال تحصیل هستند.