سمنان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان با بیان اینکه حوادث جاده‌ای رکورددار فراوانی ماموریت‌های امدادگران این استان است، گفت: ۵۴۵ مورد ماموریت جمعیت هلال احمر این استان در نیمه نخست امسال مربوط به حوادث جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین درخشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امدادگران هلال احمر استان سمنان به ۹۲۳ ماموریت امدادی در نیمه نخست امسال اعزام شدند که بیشترین ماموریت‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای بود.

وی اضافه کرد: ۳۴ مورد اعزام ماموریت در زمینه سیل و آب گرفتگی، ۲۴ ماموریت مربوط به حوادث کوهستان، ۲۲۶ مورد مراجعات حضوری، ۳۵ مورد اعزام مربوط به فوریت های پزشکی، هفت مورد مربوط به حوادث کارگاهی و صنعتی و ۴۲ مورد سایر حوادث بود.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر سمنان به چهار هزار و ۱۸۲ حادثه دیده در نیمه نخست امسال خدمت ارایه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان بیان کرد: ۵۳ مورد رهاسازی مصدومان از بین لاشه خودروهای تصادفی، ۸۶ نفر اسکان اضطراری و انتقال ۵۶۶ نفر به مرکز درمانی با همراهی امدادگران جمعیت هلال احمر این استان انجام شد.

کاهش ۱۶ درصدی حوادث

درخشان تصریح کرد: شهرستان‌ آرادان با ۲۳۴ حادثه و میامی ‌با ۲۱۰ حادثه، جزو پرحادثه‌ترین شهرستان‌های این استان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان بیان کرد: حوادث در این استان با توجه به ماموریت‌های اعزامی امدادگران در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی، می توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

سالانه بیش از ۱۵ میلیون زائر حرم ثامن الائمه حضرت امام رضا(ع) در محور شرقی- غربی کشور از حدود ۶۰۰ کیلومتر محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می‌کنند و حوادث رانندگی در این محور کویری و یکدست قابل توجه است. حدود ۶۰ درصد حوادث رانندگی جاده‌ای در این مسیر از نوع واژگونی و نیازمند امدادرسانی از سوی سازمان هلال احمر است و پایگاه‌هایی به همین منظور در نقاط مختلف جاده‌ها استقرار دارند.