تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: جوانی ۲۰ ساله در پی وقوع نزاع دسته جمعی در شهرستان طارم به قتل رسید و قاتل در کمتر از ۶ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ محمدعلی آدینه لو روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: گزارش انتقال یک مضروب به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان در پی نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای شهرستان طارم به پلیس اعلام شد و کارآگاهان برای بررسی بیشتر به بیمارستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: فرد مصدوم در بیمارستان فوت کرد و شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار ماموران قرار گرفت.

آدینه لو به بازداشت چند نفر و انجام تحقیقات میدانی و بازجویی های تخصصی از آنها اشاره و تصریح کرد: در تحقیقات ماموران مشخص شد ۲ برادر در این نزاع دسته جمعی حضور داشته اند و یکی از آنها که جراحت شدید داشته به محض حضور ماموران از محل متواری شده است.

وی گفت: حضور این فرد در بیمارستان جهت مداوا متصور بود که بالاخره این فرد حین مداوای جراحت خود در یکی از بیمارستان های زنجان دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد که در بازجویی تخصصی لب به اعتراف گشود و به قتل با چاقو اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در رابطه با این قتل به دستگیری ۲ نفر دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: با نظر مقام قضایی قاتل به همراه ۲ نفر دیگر که به جرم معاونت در قتل در صحنه حضور داشتند، روانه زندان شدند.


دستگیری سارق و کشف هشت فقره سرقت در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از دستگیری یک سارق سابقه دار و کشف هشت فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه هادی نوروزی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان ابهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران آگاهی با اقدامات فنی پلیسی و اشراف اطلاعاتی، هویت سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی طی عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

نوروزی ادامه داد: متهم در تحقیقات انجام شده به هشت فقره بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر تصریح کرد: از مردم عزیز انتظار داریم تا هشدارها و توصیه های پلیس را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
اجرای طرح آرامش در شهر توسط پلیس زنجان

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان از دستگیری ۳۱ معتاد و خرده فروش در سطح شهرستان زنجان خبر داد و گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، طرح تشدید فعالیت های انتظامی و جمع آوری معتادان پرخطر با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز توسط ماموران انتظامی این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ محمد مهدیخانی افزود: با عملیات های انجام شده ۱۵ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۱۶ معتاد متجاهر نیز از سطح شهر جمع آوری شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان تصریح کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم اجرای این طرح و طرح های مشابه همچنان تداوم خواهد یافت.

کلاهبرداری با رسیدساز جعلی در خدابنده

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده، از کلاهبرداری ۳۰ تن گندم به طریق رسید ساز جعلی در سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ محسن غنیمتی اظهار داشت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای شهرستان خدابنده مراجعه و اظهار داشت، گندم بذری در سایت خرید و فروش دیوار آگهی کرده است که فردی با هویت جعلی و با شماره مشخص تماس گرفته و پس از توافقات اولیه مبلغ پنج میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال را در سه مرحله شبا به حساب من ارسال و رسید آن را فرستاده است.

وی ادامه داد: شاکی بدون استعلام حساب خود اقدام به بارگیری گندم به مقدار ۳۰ تن و به واسطه یک کشنده تریلی به مقصد خریدار بارگیری و ارسال کرده بود که پس از گذشت مدتی متوجه نبود وجوه در حساب و کلاهبرداری از طریق رسید ساز جعلی شد.

غنیمتی افزود: رسیدگی پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد که کلاهبرداری با شیوه رسید ساز جعلی از مال باخته با شیوه و شگرد شناسایی آگهی های فروش خشکبار توسط ۲ نفر با مشخصات معلوم انجام شده است.

وی اضافه کرد: مقدار ۳۰ تن گندم توسط مال باخته با یک دستگاه تریلی و با همراهی نفر سوم به مقصد یکی از شهرستان های همجوار ارسال و در کنار بزرگراه خالی و پس از آن بین سه نفر تقسیم و به مکان معلومی دلالت داده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به دستگیری سه نفر در این رابطه، ادامه داد: پس از اعتراف متهمین به بزه انتسابی و تکمیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی، هر سه نفر با صدور قرار معلوم روانه زندان شدند.