تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

تهران-ایرنا- هواپیماهای ویژه وزارت شرایط اضطراری روسیه، حدود ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه را به ساکنان نوار غزه رساندند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نووستی، امدادگران روسی سی ویکمین محموله کمک های بشر دوستانه این کشور را به نمایندگان مصری هلال احمر برای کمک به مردم نوار غزه تحویل دادند. این محموله شامل مواد غذایی، چادرهای اسکان موقت و کیسه خواب است.

آمارها حاکی از آن است که از آغاز ماموریت بشردوستانه، حدود ۸۰۰ تن غذا، دارو، پوشاک و سایر اقلام ضروری توسط پروازهای وزارت شرایط اضطراری روسیه تحویل آوارگان و مردم غزه شده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه یا آتش‌بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی پس از سال ها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت.

رژیم اسرائیل برای تلافی ناکامی و شکست خود در این عملیات، نه تنها بمباران غزه را همچنان در دستور کار خود قرار داده و از قبول هرگونه آتش‌بس سر باز می‌زند، بلکه در پی گسترش و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر در کنار تجاوزگری نظامی بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی به غزه، اوضاع این منطقه را فاجعه بار تر کرده است.