تهران - ایرنا - گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: اگر آلمان تصمیم دارد از تل آویو که مرتکب جنایات بین المللی شده حمایت کند، یک انتخاب سیاسی است اما باید پیامدهای قانونی را نیز بپذیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در سرزمین های اشغالی فلسطین درباره اظهارات وزیر خارجه آلمان در توجیه هدف قرار دادن مراکز و تاسیسات غیرنظامی در غزه اظهار داشت: به عنوان یک کارشناس مستقل سازمان ملل متحد، به شدت نگران موضعی که آلمان در قبال [رژیم] اسرائیل و فلسطین اتخاذ کرده و عواقب و پیامدهای جدی آن هستم.

وی افزود: وزیر خارجه آلمان باید شواهدی برای ادعاهای خود ارائه دهد سپس توضیح دهد که نبود اماکن غیرنظامی حفاظت شده از قتل عامی که [رژیم] اسرائیل در غزه و مکان های دیگر مرتکب شده است را چگونه توجیه می‌کند.

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان به تازگی طی اظهاراتی در پارلمان این کشور با دفاع از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و حمایت برلین از رژیم اسرائیل با این ادعا که جنبش حماس از اماکن غیرنظامی در غزه برای پنهان شدن نیروهای خود استفاده می‌کند، هدف قراردادن اماکن غیر نظامی در غزه را دفاع رژیم صهیونیستی از خود دانست.

پیتشر نیز وزیر خارجه آلمان در ادامه مواضع حمایتگرانه سران برلین از رژیم صهیونیستی، در گفت و گو با خبرگزاری «بلومبرگ»، نه تنها جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی را در غزه و لبنان محکوم نکرد بلکه ادعا کرده بود که «هر کشوری دیگر در شرایط کنونی همین رفتار را از خود نشان می داد.»

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.